تور ارزان تایلند: راهنمای مسافرتی تایلند

به گزارش مجله فان پی سی، به تایلند برویم

تایلند مقصدی عجیب با منظره ها خیره کننده و میراث فرهنگی پربار است و منطقه ها زیادی مثل بانکوک، پوکت، جزیره ساموی، پاتایا، کرابی و جزیره فی فی برای گشت و گذار دارد. چیزی که بیشتر از همه درباره تایلند چشمگیر است این است که در این کشور از یک طرف کلانشهرهای شلوغ با مراکز خرید مدرن و آسمان خراش های بسیار وجود دارد و از طرفی دیگر محل های ساکت و بی سروصدایی مثل ترانگ یا کرابی دارد که جایی برای جویندگان آرامش است.با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان تایلند: راهنمای مسافرتی تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

از جاذبه های این کشور که حتما باید از آن تماشا کنید: پارک تاریخی آیوتاها که در فهرست میراث دنیای یونسکو واقع شده است، چیانگ مای که بیش از 300 عبادتگاه دارد، جزیره ساموی که جزیره ای زیبا پر از سبزه زار و باغ های نارگیل است، و جزایر پوکت که زیبایی حیرت آوری دارد.

این کشور که در گذشته به نام سیام معروف بوده از قطب های فعالیت های تجاری است. تایلند بهشت گردشگران است و چشم اندازی پر از سواحل آفتابی، جزایری پر از درختان نخل و دهکده هایی پر از تپه های زیبا دارد.

چگونه به تایلند بیایید

به علت محبوبیت تایلند به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری دنیا، تایلند در قلب میلیون ها مسافری واقع شده است که از نقاط مختلف دنیا در این کشور زیبا جمع می شوند. رونق صنعت گردشگری در این کشور باعث شده که گزینه های مختلفی برای رسیدن به تایلند وجود داشته باشد، محبوب ترین گزینه بدون شک راههای هوایی است. بانکوک مرکز تایلند و بزرگ ترین قطب کل قاره آسیاست به همین علت همه ایرلاین های بین المللی که به بانکوک و شهرهای مهم تایاند مثل چیانگ مای و پاتایا پرواز دارند پرواز بین المللی مستقیم هم به شهرهای مهم دنیا دارند. از دیگر راه های رسیدن به این کشور مسیرهای جاده ای است؛ تایلند با کشورهای کامبوج، مالزی، سنگاپور و میانمار هم مرز است و مسافران میتوانند با ماشین و اتوبوس به وسیله مرزها وارد تایلند شوند. گزینه دیگر، مسافرت با قطار است و تنها خط راه آهن بین المللی تایلند به شهر باتروورت و کوالالامپور مالزی متلصل شده و سپس تا سنگاپور ادامه می یابد. مسافرت با قطار گزینه خوبی است چون قیمت بلیط ها مقرون بصرفه است و برای کسانی که دنبال مسافرتی راحت هستند قطار سریع السیر لوکسی وجود دارد که فقط یکبار در هفته سرویس دارد و خدماتی اختصاصی مثل غذاهای بسیار خوشمزه دارد.

برای رسیدن به تایلند به وسیله راههای دریایی هم از استان ساتون در جنوب تایلند تا جزایر لنکاوی مالزی و کشتی های کروز از مالزی و سنگاپور تا پوکت و بانکوک وجود دارد.

نکات سفر به تایلند

از سنت های اجتماعی و هنجارهای موجود در تایلند آگاهی داشته باشید تا از گرفتار شدن در مشکلاتی غیر ضروری جلوگیری کنید. این که قبل از بازدید از این کشور یک ایده کلی از آن داشته باشید بسیار مفید خواهد بود. فرهنگ جامعه تایلند برای قرن هاست که تحت تاثیر تبادل فرهنگی با چین و هند است، اما در سال های اخیر تاثیران زیادی از کشورهای غربی گرفته بخصوص نسل جوان این کشور، مثلا امروزه مردم در هنگام سلام کردن به هم دست می دهند راه سنتی سلام کردن در این کشور بستن دست ها و کمی خمکردن سر است. وقتی به تایلند سفر می کنید باید به خاطر داشته باشید که به خانواده سلطنتی تایلند احترامهای مذهبی گذاشته میشود. مردم این کشور خشمگین شدن و ابزار علاقه بین زن و مرد در ملاء عام را بسیار بد می دانند. اینکه به سر کسی دست بزنید یا پاهای خود را به سمت کسی بگیرید بسیار بی ادابانه است. برای ورود به منزل کسی یا عبادتگاه ها باید کفش های خود را در بیاورید.

منبع: mapsofworld.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1152

به "تور ارزان تایلند: راهنمای مسافرتی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: راهنمای مسافرتی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید