دولت و وزارت بهداشت حساسیت خود را نسبت به کرونا ازدست داده اند

به گزارش مجله فان پی سی، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران خطاب به دولت و وزارت بهداشت تاکید نمود که شما حساسیت خود را نسبت به ابر بحران جهانی (کرونا) از دست داده اید؛ نه مردم.

دولت و وزارت بهداشت حساسیت خود را نسبت به کرونا ازدست داده اند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا محبوب فر در رابطه با شرایط کرونا در پایتخت در برنامه صبح و مصاحبه گفت: متاسفانه 158 شهر کشور گرفتار موج سوم بیماری هستند و بسیاری از مراکز استان ها در شرایط سیاه به سر می برند.

وی در رادیو مصاحبه اضافه کرد: در تهران ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شده و تختی برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها پیدا نمی گردد.

محبوب فر گفت: بسیاری از بیماران به منازل ارجاع داده می شوند و این زنگ خطری برای جامعه است.

وی اضافه کرد: همیشه اعلام می گردد حساسیت مردم نسبت به کرونا کاهش یافته و میزان رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از 80 به 50 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در پاسخ به دولت و وزارت بهداشت و نیز کارشناسان پزشکی اعلام می کنم که حساسیت مردم نسبت به کرونا کاهش پیدا نکرده بلکه این دولتی ها و وزارت بهداشت و درمان هستند که حساسیت خود را نسبت به کرونا و این ابر بحران جهانی از دست داده اند.

محبوب فر دستیابی به ایمنی جمعی و پایدار را در کشور نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی تا 100درصد دانست و گفت: در 10 روز اخیر شاهد بعضی نوسانات ارزی در کشور بودیم و با توجه به اینکه کارشناسان و مسئولان حوزه کارگری و نمایندگان مجلس خط فقر را 10 میلیون تومان می دانند، اقلام بهداشتی که باید مورد استفاده قرار گیرد، بسیار گران است.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ادامه داد: قشر کارگر و حاشیه نشین از نظر دسترسی به اقلام بهداشتی مثل ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی نمایند، عاجز است.

محبوب فر در رادیو مصاحبه توضیح داد: تا زمانی که به مسائل مالی جامعه رسیدگی نگردد، کشور وارد فاز آرامش نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 400

به "دولت و وزارت بهداشت حساسیت خود را نسبت به کرونا ازدست داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت و وزارت بهداشت حساسیت خود را نسبت به کرونا ازدست داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید