در عمارت آتاتورک عکس بگیرید!

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران ؛ ایرانیان برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارند و شاید به همین علت است که سفر به شهرهای این کشور پرطرفدارترین تورهای گردشگری در ایران است، تور ترابزون، تور ترکیه آنتالیا تور استانبول و ... تنها بخشی از تورهای تفریحی به کشور است، در این مقاله اما می خواهیم درباره تور ترابزون و دیدنی های این شهر سخن بگوییم، شهری که عمارت آتاتورک را در خود جای داده و مورد استقبال گردشگران است.

در عمارت آتاتورک عکس بگیرید!

ترابزون؛ شهری دنج در ساحل دریای سیاه

ترکیه یکی از مقرون به صرفهترین و راحت ترین مقاصد گردشگری بویژه برای ایرانیان است، جمعیت این شهر کمتر از یک میلیون نفر است و تور ترابزون مقرون به صرفه تر از تور ترکیه آنتالیا، استانبول و کوش آداسی است. نزدیکی این شهر به مرز ایران سبب شده که بسیاری از ایرانیان با کاپوتاژ کردن ماشین خود به این شهر سفر نمایند تا علاوه بر لذت بردن از ساحل و جنگل های انبوه آن، از بناهای تاریخی آن ملاقات نمایند. یکی از مهمترین جاذبه های تماشای ترابزون عمارت آتاتورک است.

عمارت آتاتورک؛ سمبل ترابزون

عمارت آتاتورک (Ataturk Pavilion) یکی از سمبل ها و نمادهای ترابزون است که زمانی مصطفی کمال پاشا رییس جمهور ترکیه در آن زندگی مینموده و امروزه تبدیل به موزه شده است. در این عمارت که بعضی آن را با نام قصر آتاتورک می شناسند، تابلوها، لوازم شخصی او و ... در معرض دید همگان قرار گرفته است. عمارت آتاتورک روی تپه سویوک سو در شهر ترابزون واقع شده است و شما در این عمارت می توانید مجموعه های ظروف کریستال، عتیقه ها و ... را ببینید.

روش دسترسی به عمارت آتاتورک

برای بازدید از این عمارت تاریخی می توانید از حمل و نقل عمومی بهره ببرید، ایستگاه های ایکی چشمه لر، حکیم اوغلو چشمه، سویوک سو گونیلر و آیدینلیک اولر در نزدیکی کاخ واقع شده است با کمی پیاده روی می توانید از عمارت آتاتورک بازدید کنید یا می توانید با تاکسی خود را به این بنای تاریخی برسانید. البته اگر تور ترابزون را خریداری کردید، بازدید از عمارت آتاتورک بخشی از برنامه بازدید تور است.

تاریخچه کاخ آتاترک ترابزون

در ابتدای قرن نوزدهم میلادی بود که کنستانتین کابایانیتیس عمارتی تابستانی در ترابزون ساخت که چندسال بعد روس ها آن را تصرف کردند، انتها کنستانتین بر اساس پیمان لوزان مجبور به ترک ترابزون شد و پس از آن آتاتورک برای استراحت به این کاخ رفت اما در سال 1930 و 6 سال بعد اولین حضورش در این عمارت به ترابزون بازگشت و مردم شهر این کاخ تابستانی را به آتاتورک و همسرش لطیفه هدیه کردند. در سال 1943 بود که عمارت ترابزون به عنوان موزه و کاخ آتاتورک برای بازدید عموم بازگشایی شد.

معماری کاخ آتاترک ترابزون

نمای عمارت آتاتورک از جنس سنگ است و در معماری آن سبک آرت نوو است اما در نمای داخلی آن کاشی کاری به سبک بغدادی اجرا شده و روی سقف آن گچبری های زیبایی واقع شده است.

یکی از جذابیت های این بنا باغ اطراف این عمارت است که در هماهنگی کاملی با معماری بنا واقع شده است و فضایی دل انگیز و زیبا برای گشت و گذار فراهم نموده است. هزینه بازدید از کاخ آتاتورک حدود 8 لیر است و شما می توانید با پرداخت این مبلغ 3 ساعت در این عمارت به گشت و گذار بپردازید.

برترین زمان بازدید از عمارت آتاتورک را می توان بهار و تابستان دانست که گل ها طراوت و زیبایی دارند اما بازدید از این عمارت در پاییز با رنگ نارنجی برگ ها، حیرت انگیز است.

عکسبرداری در عمارت ممنوع!

بسیاری از مسافران بازدید از عمارت آتاتورک را یکی از برترین اتفاقات سفر به ترابزون می دانند اما نباید فراموش کنید که عکس گرفتن در فضای داخلی عمارت ممنوع است و شما تنها باید از فضای بیرونی عمارت عکاسی کنید.

بعد از بازدید از عمارت آتاتورک می توانید از پارک محسن یازیجی اوغلو، باغ گیاه شناسی ، موزه تاریخ، قلعه ترابزون، عمارت پریسترا و موزه ایاصوفیه تماشا کنید، بله درست شنیدید در ترابزون هم ایاصوفیه وجود دارند هرچند ایاصوفیه ترابزون جدیدتر از ایاصوفیه استانبول است و کوچکتر است. در موزه ایاصوفیه از آثار به جا مانده از دوره بیزانس است و ورودی آن 30 لیر است.

اگر بعد از تماشا عمارت آتاتورک در پی رستوران هستید تا غذای محلی با بین المللی را امتحان کنید، می توانید از میان رستوران های ارنلر سوفراسی، جاملیک مانقال باشی، کوناک اوغلو پیده، اردوغدو، لوکما تاتلی و بنگوسو یکی را انتخاب نموده و خود را به وعده غذایی مفصلی دعوت کنید.

سخن آخر

حال که با یکی از مهمترین جاذبه ترابزون آشنا شدید اگر قصد سفر به ترکیه را دارید می توانید به صفحه اصلی سایت علی بابا رفته و تور ترکیه آنتالیا، تور ترابزون و دیگر تورهای ترکیه را جستجو نموده و برترین تور مناسب با شرایط خود را با تضمین برترین قیمت بخرید، حتی می توانید تور موردنظر خود را قسطی خریداری نموده و پیش از زمان سفر هزینه آن را بپردازید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1428

به "در عمارت آتاتورک عکس بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در عمارت آتاتورک عکس بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید