داستان لوگوهای شرکت های معروف فیلمسازی هالیوود

به گزارش مجله فان پی سی، کنجکاوی، چیز خوبی است. خیلی اوقات در پشت چیزهای روتینی که هر روز در زندگی مان می بینیم، داستان ها، تاریخ و حتی اسرار جالبی نهفته شده است، اما از فرط تکرار، ما حتی در عصر گوگل، به خودمان زحمت جستجو نمی دهیم.

داستان لوگوهای شرکت های معروف فیلمسازی هالیوود

برای مثال ما بارها لوگوهای شرکت های معروف فیلمسازی هالیوود را دیده ایم، اما به فکرمان هم نرسیده است که در خصوص آنها جستجویی کنیم. پیش خودمان گفته ایم، اینها لوگو هستند دیگر! چه جایی برای کنجکاوی وجود دارد!

آیا تا به حال فکر نموده اید که: پسربچه ای که در لوگوی دریم ورکس دیده می گردد، چه کسی است؟ اصلا او کاملا تخیلی است یا وجود خارجی هم دارد؟ کوهی که در لوگوی پارامونت دیده می گردد، چه کوهی است؟ زن مشعل به دست لوگوی شرکت کلمبیا چه کسی است؟

داستان لوگوی دریم ورکس: پسربچه ای که روی هلال ماه، رؤیا به قلاب می گیرد

در سال 1994، سه نفر دریم ورکس را بنیان نهادند. این سه نفر اینها بودند: استیون اسپیلبرگ (کارگردان معروف)، جفری کاتزنبرگ (رئیس استودیوی دیسنی) و دیوید گفن (تهیه نماینده). اگر به لوگوی دریم ورکس دقت کنید، می بینید که در زیر نام شرکت، سه حرف SKG، نوشته شده است، SKG در واقع از کنار هم نهادن حرف اول نام خانوادگی بنیان گذاران دریم ورکس ایجاد شده است.

وقتی قرار شد لوگوی دریم ورکس طراحی شد، ایده اسپیلبرگ این بود که این لوگو یادآور دوران طلایی هالیوود باشد. لوگوی اولیه از طریق کامپیوتر طراحی شد و مردی را نشان می داد که روی ماه ماهیگیری می نماید. ولی شخصی به نام دنیس مورن که یک ناظر جلوه های ویژه بود و در بسیاری از فیلم ها با اسپیلبرگ همکاری نموده بود، نظرش این بود که اگر لوگو با دست طراحی گردد، چیز بهتری از آب درخواهد آمد. به همین دلیل مورن، از دوست هنرمندش، رابرت هانت خواست که کار طراحی لوگو را بپذیرد.

هانت قبول کرد، او لوگو را مجددا با دست کشید و در کنار لوگو، لوگوی دیگری را که همان لوگوی کنونی دریم ورکس باشد را هم به اسپیلبرگ تحویل داد. اسپیلبرگ از لوگوی دوم خوشش آمد. هانت با یاری چند نفر دیگر لوگوی نهایی را تکمیل کردند و از ان زمان لوگوی معروف دریم ورکس در شروع همه فیلم های این شرکت دیده می گردد.

اما پسری که در لوگو دیده می گردد، چه کسی است؟ او کسی نیست، جز ویلیام، پسر همین آقای هانت!

شیری که در تبلیغ مترو-گلدوین-مایر دیده می گردد

این شیر ملقب به لئو است و نخستین بار هووارد هایتز در سال 1924 آن را کشید. جالب اینجاست که بدانید کلا 5 شیر تا به حال در لوگوی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته اند. یکی از آنها نامی ندارد، نام 4 تای دیگر اینهاست: اسلتس، جکی، تنر و لئو!

لوگوی فاکس قرن بیستم: نورافکن هایی که فونت لوگو را روشن می نمایند:

این لوگو در سال 1933 از طریق هنرمند به نام امیل کوسا طراحی شد.

لوگوی پارامونت: کوه باشکوه

در سال 1912، پارامونت از طریق آدولف زوکر و دو برادر به نام های دانیل و چارلز فرومن تأسیس شد. پارامونت باسابقه ترین استودیوی فیلمسازی فعال محسوب می گردد. کوه باشکوهی که در لوگوی این شرکت فیلمسازی دیده می گردد، نخستین بار از طریق شخصی به نام هاکینسون در جریان دیداری که با زوکر داشت، طراحی شد. او کوه بن لموند را که در زادگاهش یوتا قرا داشت، مدل خود قرار داده بود. کوهی که 2960 متر ارتفاع دارد. در جریان این دیدار، او طرح اولیه اش را یک دستمال سفره کشید.

اما کوهی که بعدا الهام بخش، طراحی لوگوی پارامونت شد، کوهی واقع در پرو به نام Artesonraju است. در این عکس می توانید، کوه واقعی را ببینید. این کوه نزدیک به شش هزار متر ارتفاع دارد و نخستین بار شخصی در سال 1932 پیروز به فتح آن شد.

لوگوی اولیه پارامونت 24 ستاره داشت، که نشان دهنده تعداد بازیگرانی بود که با این شرکت قرارداد بسته بودند، لوگوی کنونی پارامونت 22 ستاره دارد، به درستی تعیین نیست که چرا دو تا از ستاره ها کم شده اند!

برادران وارنر: سپر منقش به آرم WB

شرکت برادران وارنر از طریق 4 برادر یهودی مهاجر از لهستان، در سال 1914 تأسیس شد. طراحی کلی لوگوی این شرکت از زمان تأسیس تا به حال از لحاظ کلی، تغییر ننموده است و در همه لوگوها سپری دیده می گردد که روی آن WB یعنی حروف اول وانر برادز، حک شده است. البته تغییرات جزئی لوگوی شرکت برادران وارنرز، به کرات رخ داده است. در این صفحه می توانید، سیر این تغییرات را مرور کنید.

شرکت فیلم سازی کلمبیا: بانوی مشعل دار

این شرکت در سال 1919 تأسیس شد. زنی که در لوگوی این شرکت دیده می گردد، تجسمی از آمریکا است. به درستی تعیین نیست که زنی که مدل طراح لوگوی اولیه بوده، چه کسی بوده است، البته ادعاهای بسیاری در خصوص این مدل ناشناس بوجود دارد. بت دیویس در اتوبیوگرافی خود، ادا نموده است که این زن، کلودیا دل بوده است. ولی مجله پیپل در مطلبی که در یکی از شماره هایش به چاپ رسید نام این زن را آملیا بچلر دانسته است. شیکاگو سان تریبون هم او را زن گمنامی به نام جین بارتلومیو می داند.

خوشبختانه لوگوی اولیه تغییر نموده است و بنابراین حالا دیگر این بحث ها اصلا موردی ندارد. در سال 1993 به طراحی به نام Michael J. Deas مأموریت داده شد که لوگوی کلمبیا را به حالت کلاسیکش برگرداند.

با اینکه بسیاری تصور می نمایند که انت بنینگ، مدل این طراحی نو است و شاید هم به خاطر شباهت چهره، حق داشته باشند، اما در حقیقت یک زن خانه دار اهل لوئیزیانا به نام جنی جوزف، مدل این طراح بوده است. البته طراح ترجیح داد که به جا اینکه کاملا صورت این خانم را مدل قرار بدهد، چهره زن مشعل به دست را به صورت ترکیبی و با استفاده از کامپیوتر، ایجاد کند.

جنی جوزف

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1343

به "داستان لوگوهای شرکت های معروف فیلمسازی هالیوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان لوگوهای شرکت های معروف فیلمسازی هالیوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید