خبرنگاران مشکل آب آشامیدنی بخشی از شهر بوکان برطرف شد

به گزارش مجله فان پی سی، مهاباد- خبرنگاران - مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: با احداث مخزن 2 هزار متر مکعبی ناله شکینه و اتمام کار آبگیری این مخزن مشکل کمبود آب آشامیدنی در بخشی از این شهر برطرف شد.

خبرنگاران مشکل آب آشامیدنی بخشی از شهر بوکان برطرف شد

سلمان خدایاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این مخزن در راستای تامین آب اضطراری و همچنین تامین آب شرب مناطق بالادست جنوب شهر بوکان که شامل مناطق شهرک پردیس، شهرک فرهنگیان، حدفاصل فرهنگیان و کلتپه، منطقه کلتپه، بلوار عشایر، کوی مهندسین، منطقه سنگ شکن، کوچه های منطقه حسن زیرک و پشت 30 متری کلتپه احداث شده است.

وی ادامه داد: این طرح شامل چهار کیلومتر خط انتقال و پنج کیلومتر شبکه توزیع است که مراحل احداث سازه مخزن، خطوط انتقال و شبکه توزیع آن به اتمام رسیده است و حداکثر تا خاتمه مهرماه جاری به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل و محوطه سازی این مخزن حدود 60 میلیارد ریال است و با وارد فاز شدن آن مشکل کمبود آب یا فشار شبکه در این مناطق برطرف و کیفیت آب شرب نیز ارتقا خواهد یافت.

وی اضافه نمود: تا به امروز حدود 450 میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث مخزن آن هزینه شده و برای اجرای حصارکشی و دیگر مراحل اجرایی آن نیز به 150 میلیارد ریال دیگر احتیاج است.

خدایاری با بیان اینکه در بوکان 70 هزار مشترک آب وجود دارد، گفت: با وارد مدار شدن این مخزن در شهر بوکان تامین آب شرب 45 هزار نفر از جمعیت این شهر بهبود می یابد.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است که در جنوب این استان و 195 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 436

به "خبرنگاران مشکل آب آشامیدنی بخشی از شهر بوکان برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشکل آب آشامیدنی بخشی از شهر بوکان برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید