خبرنگاران سن ان بی سی: صنعت نفت بدترین بحران تاریخ خود را تجربه می کند

به گزارش مجله فان پی سی، تهران- خبرنگاران- شبکه سی ان بی سی آمریکا روز سه شنبه در گزارشی تحلیلی با توجه به کاهش شدید قیمت نفت خام نوشت: بعد از رکود بزرگ اقتصادی، صنعت نفت بدترین بحران تاریخ خود را تجربه می کند.

خبرنگاران سن ان بی سی: صنعت نفت بدترین بحران تاریخ خود را تجربه می کند

براساس گزارش این شبکه آمریکایی، قیمت نفت آمریکا به منفی 37 دلار رسیده است که به دلیل شیوع ویروس همه گیری کرونا، نفت فراوان وجود دارد، اما هیچ خریداری نیست.

براساس این گزارش، با شیوع بیماری کووید 19 دیگر هواپیماها پرواز نمی کنند، حمل و نقل کشتیرانی کاهش یافته است و مصرف کنندگان آمریکایی که 10 درصد از تولید جهانی نفت را برای خودروهای خود خریداری می کردند هم اکنون در خانه های خود مانده اند.

سقوط قمیت نفت در روز دوشنبه در جهان ویران کننده بود، زیرا ارزش قرارداد معاملات آینده نفت ماه مه (اردیبهشت-خرداد) 300 درصد سقوط کرد و به منفی 37 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسید.

سقوط قیمت نفت بی سابقه و توضیح آن دردناک است اما زنگ خطری و هشداری برای صنعتی است که احتمالا درد بیشتری را باید متحمل شود.

به طور کلی یک قانون ساده برای عدم ظرفیت ذخیره سازی در جهان برای نفت خام وجود دارد. با انقضای قراردادها، هیچ کس نمی خواهد محصول را تحویل دهد. اما این توضیحی رضایت بخش برای چنین واکنشی عجیب در مورد قیمت نیست.

افت قیمت نفت آمریکا به منفی 37 دلار به این معنی است که تولیدکننده های آمریکایی در قبال تحویل نفت نه تنها پولی از مشتریان نمی گیرند، بلکه همین میزان را هم به ازای هر بشکه می پردازند تا آن را تحویل گرفته و حمل کنند.

منفی شدن قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه می ناشی از این است که تأسیسات ذخایر نفت آمریکا در حال پر شدن است و نفت مازاد تولیدی این کشور نه فروخته می شود و نه قابلیت ذخیره سازی دارد و نگهداری آن به دردسری برای تولیدکننده ها تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 157

به "خبرنگاران سن ان بی سی: صنعت نفت بدترین بحران تاریخ خود را تجربه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سن ان بی سی: صنعت نفت بدترین بحران تاریخ خود را تجربه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید