حمایت از طرحهای احیاء، بازسازی و تغییر کاربری بناهای تاریخی روستا

به گزارش مجله فان پی سی، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک چهار جانبه در زمینه حمایت از طرح های احیاء، بازسازی و تغییر کاربری بعضی بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی اطلاع داد.

حمایت از طرحهای احیاء، بازسازی و تغییر کاربری بناهای تاریخی روستا

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، سعیدرضا جندقیان در این خصوص گفت: این تفاهم نامه در راستای سیاست های توسعه مالی و اشتغالزایی روستایی و به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت های محلی، ایجاد هم افزایی و تعامل بین دستگاههای مربوطه و تعریف کاربری جدید برای بناهای تاریخی می باشد که به امضای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان شهردای ها و دهیاری های کشور، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید.

وی در ادامه اعلام نمود: موضوع محوری این تفاهم نامه همکاری در حمایت از طرح های احیاء، بازسازی و تغییر کاربری بعضی از بناهای تاریخی در جهت توسعه مالی و اشتغالزایی مناطق روستایی همجوار با ابنیه می باشد که در مرحله اول با شناسایی 188 بنا در 29 استان به اجرا در می آید.

جندقیان در مورد اهداف این تفاهم نامه نیز گفت: هم افزایی بین دستگاه های مربوطه و بهره گیری از ظرفیت نهادهای محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفظ و احیای بناهای ارزشمند تاریخی واقع در روستاها، توسعه و ترویج و جهش در فراوری و عرضه صنایع دستی و محصولات روستایی، ایجاد زیرساخت لازم جهت توسعه گردشگری و بوم گردی در روستاهای دارای بنای تاریخی و جلب مشارکت نهادها و جوامع محلی برای بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت های منطقه ای از جمله اهداف این تفاهم نامه می باشد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهردای ها و دهیاری های کشور اقدامات مشترک در راستای انعقاد این تفاهم نامه را تدوین نکات، هدایت های لازم و اطلاع رسانی از ضوابط و مقررات جاری درخصوص حفظ و محدودیت های تصرف در کاربری بنا، فرصت های حمایتی و آگاهی های مرتبط با رونق گردشگری و اشتغال و رصد نحوه فعالیت و برگزاری جشنواره مشترک در تجلیل از طرح های پیروز با جلب بیشترین مشارکت روستائیان، ایجاد مرکز مشاوره در جهت بهره برداری مطلوب از ابنیه تاریخی و زمینه سازی جهت برگزاری جشنواره های موضوعی در محوطه یا مجاور ابنیه تاریخی ذکر نمود که می بایست در راستای انعقاد این تفاهم نامه، به عنوان اقدامات مشترک اجرایی گردد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهردای ها و دهیاری های کشور، وی در خاتمه گفت: در این تفاهم نامه همچنین مقرر شده برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاریها نیز زمینه ها و تسهیلات لازم جهت احیاء، تغییر کاربری و بهره برداری از بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی فراهم گردد. از این رو فرصت مغتنمی است تا دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاریها با مشارکت در این طرح، ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی، موجب توسعه گردشگری و رونق مالی در روستاهای دارای بناهای تاریخی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 145

به "حمایت از طرحهای احیاء، بازسازی و تغییر کاربری بناهای تاریخی روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از طرحهای احیاء، بازسازی و تغییر کاربری بناهای تاریخی روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید