توسعه علوم انسانی پیشران سیاست دانشگاه فردوسی مشهد است

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تولید محتوا، فناوری و دانش فنی و کاربست دانش و تجاری سازی سه استراتژی مهمی است که برای آن ها سیاستگذاری های دقیق و کاربردی در حوزه پژوهش این دانشگاه اجرا شده است.

توسعه علوم انسانی پیشران سیاست دانشگاه فردوسی مشهد است

دکتر احمدرضا بهرامی در نشست شورای پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه فعالیت های معاونت پژوهش و فناوری در این چند سال مبتنی بر چند سیاست کلان بوده اظهار کرد: ارتقای جایگاه پژوهش در برنامه های راهبردی دانشگاه و قرارگیری در اسناد بالادستی و استانداردسازی فعالیت های پژوهشی از اولین اقداماتی بود که در راستای تقویت جایگاه پژوهش در دانشگاه انجام گرفت.

معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه، ایجاد سنخیت و توازن بین وجوه سخت افزاری و نرم افزاری، ایجاد علوم انسانی پیشران و ارتقای پشتیبانی بر اساس سند راهبردی دانشگاه را از دیگر سیاست های کلان حوزه معاونت پژوهش وفناوری دانست و ادامه داد: صرف چاپ مقاله یا ارتباط با صنعت هدف اصلی به تعداد نمی آید و موارد گفته شده ابزارهایی برای ارتقای رفاه و اخلاق جامعه هستند و این مهم در حوزه پژوهشی با شبکه سازی انجام گرفته است.

دکتر صال مصلحیان، مدیر پژوهشی دانشگاه هم در ادامه با بیان اینکه در دوره اخیر اطلاعات علمی اعضای هیأت علمی ساماندهی شده شرح داد: ادبیات جدیدی در علم سنجی آغاز و رسته های پژوهشی با توجه به تفاوت ماهوی رشته های دانشگاهی تقسیم شده اند که براساس آن به شناسایی پژوهشگران شاخص و حمایت از آن ها در قالب برنامه ارتقای مرجعیت علمی پرداخته شده است.

وی تکمیل تیم های پژوهشی برای اعضای هیأت علمی را از دیگر اقدامات مدیریت پژوهشی دانست و اظهار کرد: به کارگیری محققان پسادکتری برای توسعه فعالیت های پژوهشی دانشگاه، جذب دانش آموختگان دکتری که در پی تکمیل ایده های پژوهشی خود هستند و همچنین حمایت از استادیاران جوان و پوشش هزینه های جاری آن ها در اولویت فعالیت های این حوزه واقع شده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: اهمیت چاپ دستاوردهای پژوهشی در قالب مقاله در این است که هم تاثیرگذاری علمی بیابند و هم مورد نقد علمی قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد، جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه با حضور دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری، دکتر صال مصلحیان، مدیر پژوهشی و با شرکت معاونان پژوهشی دانشکده ها و روسای دانشکده ها روز چهارشنبه، 24 شهریور، در سالن شورای سازمان مرکزی برگزار شد و در پایان این نشست از همیاران حوزه معاونت پژوهش و فناوری به پاس اقدامات ارزنده و تاثیرگذار ایشان تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 973

به "توسعه علوم انسانی پیشران سیاست دانشگاه فردوسی مشهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه علوم انسانی پیشران سیاست دانشگاه فردوسی مشهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید