تغییر احراز هویت برای ورود به سامانه های معاملات برخط

به گزارش مجله فان پی سی، تهران (پانا) - رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه گفت قابلیت احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه ها بر روی کلیه سامانه های معاملات برخط بازار سرمایه فعال شده و انجام از 15 آذر لازم است.

تغییر احراز هویت برای ورود به سامانه های معاملات برخط

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، با توجه به مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، استفاده از قابلیت احراز هویت چند عاملی برای ورود به سامانه های معاملات برخط از تاریخ 15 آذر ضروری است. حامد سنجری، رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه در این خصوص، گفت: در حال حاضر ورود به سامانه های معاملاتی صرفاً با استفاده از نام کاربری و رمز عبور انجام می گردد و با توجه به امکان افشا رمز عبور کاربران، استفاده از این روش، سطح امنیتی مناسبی ندارد.

وی افزود: استفاده از عامل ثانویه همچون کد پیامکی در کنار نام کاربری و رمز عبور، تا حد زیادی در امن سازی ورود کاربران به سامانه ها مؤثر خواهد بود. از این رو، در کلیه سامانه های معاملات برخط این قابلیت در حال حاضر افزوده شده است و امکان استفاده کاربران از این قابلیت وجود دارد. با توجه به مصوبه هیئت مدیره محترم سازمان بورس، از تاریخ 15 آذر 1399 امکان ورود به سامانه های معاملات برخط بدون استفاده از این قابلیت وجود نخواهد داشت.

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه ضمن اشاره به اهمیت حفاظت کاربران از اطلاعات ورود به حساب کاربری خود، بیان کرد پیاده سازی قابلیت احراز هویت چند عاملی در سامانه های معاملات برخط نقش مؤثری در کاهش جرایم سایبری درحوزه بازار سرمایه خواهد داشت.

وی همچنین اشاره نمود: به منظور آشنایی بیشتر مشتریان بازار سرمایه با نحوه استفاده از قابلیت مذکور، کلیه کارگزاری ها موظف به تدوین فایل راهنما و درج آن در سامانه معاملات برخط خود بوده و ضروری است جوابگوی سوالات مشتریان خود باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 476

به "تغییر احراز هویت برای ورود به سامانه های معاملات برخط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر احراز هویت برای ورود به سامانه های معاملات برخط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید