تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا در صورت افزایش شاخص ها

به گزارش مجله فان پی سی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت:اگر هواشناسی اعلام کند که شاخص آلودگی هوا بالای 150 می رود کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل می گردد.

تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا در صورت افزایش شاخص ها

عابد ملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به دستورالعمل های ابلاغی در زمانی که هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و یا شرایط بدتر باشد تشکیل می گردد. در این کارگروه اقدامات مسکنی و سریع مد نظر است تا آلودگی هوا کاهش پیدا کند و یا اینکه روبرو مردم با آلودگی کم گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان نمود:اگر دوباره هواشناسی به ما اعلام کند که وارد پایداری هوا می شویم و شاخص ها بالای 100 و یا 150 می رود جلسه کمیته اضطرار دوباره تشیکل می گردد. برخی از اقدامات به صورت پیش فرض انجام خواهند شد و اگر در جلسه اقدامات عملی و تکمیلی مطرح گردد آن ها را اجرایی خواهند کرد.

وی ادامه داد:از جمله این تصمیمات می توان به جلوگیری از تردد کامیون های دیزلی در شهر برای کاهش الودگی هوا و ممنوعیت ورزش در محیط های باز و تعطیلی مدارس برای کاهش روبرو شدن مردم با الودگی اشاره نمود. بیش از این که اقدامات ما موثر باشد، طبیعتا وزش باد و تغییر آب و هوا برای روز های پنج شنبه، آدینه و شنبه موثر بود و در حال حاضر شرایط آب و هوا مناسب است.

ملکی گفت: به غیر از کارگروه اضطرار آلودگی هوا، کارگروه اصلی آلودگی تشکیل می گردد که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند و پیرو این موضوع تا به امروز دو جلسه داشتیم. یک جلسه با حضور نخبگان، کارشناسان محیط زیست و کارشناسان دیگر برگزار گردید که دستورات آن میان مدت و بلند مدت است که بودجه زیادی را می طلبد. امیدواریم در بودجه سال آینده این موضوع در نظر گرفته گردد و در حال حاضر هم همکاری خوبی بین استانداری و شهرداری به وجود آمده تا بتوانیم در میان مدت و بلند مدت به نتایج خوبی برسیم.

بیشتر بخوانید

  • پیش بینی بودجه ای اختصاصی برای حل مشکل آلودگی هوای تهران در سال آینده
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1098

به "تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا در صورت افزایش شاخص ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا در صورت افزایش شاخص ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید