تشریح برنامه های روز ملی سینما در فارس

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/فارس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه های در نظر گرفته شده برای روز ملی سینما در این استان پرداخت و این مناسبت هنری را روزی برای ارج نهادن بر هنری فراموش نشدنی دانست و از سینما به اسم رسانه ای نافذ یاد.

تشریح برنامه های روز ملی سینما در فارس

صابر سهرابی با اشاره به اینکه روز ملی سینما؛ روزی برای ارج نهادن بر هنری فراموش نشدنی است به تشریح برنامه های ویزه این ایام که همزمان با 21 شهریور، روز ملی سینما برگزار خواهد شد پرداخت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ارشاد فارس، سهرابی گفت: سینما رسانه ای است نافذ و معین کننده و امروزه، می توان برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه بهره گیری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با امید به فراهم شدن روزهای پررونق سالن های سینما، اضافه کرد: برای فهم سینما به طور کلی و سینمای یک کشور به نحو خاص نمی توان از عناصر و ویژگیهای فرهنگی غفلت کرد.

او ادامه داد: برای فهم بهتر چیستی ها و چگونگی های سینمای امروز هم باید سینما را به اسم یکی از عناصر فرهنگی در نظر آورد و بعد در چارچوب فرهنگ خودمان، به فهم مولفه ها و ویژگیهای سینمای ایرانی در کشور اسلامیمان دست یافت.

سهرابی آیین گرامیداشت فعالان فیلم سازی، تکریم از آکادمی های آزاد سینمایی، شرکت های فیلمسازی، مدیران و کارکنان آن، و بعلاوه رونمایی از پوستر دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز را از برنامه های گرامیداشت روز ملی سینما اعلام نمود که طی هفته آینده اجرا میشود.

این مسئول فرهنگی گفت: روزانه صدها فیلم در سینماهای مختلف جهان به روی پرده می رود و حاصل آن میلیاردها دلار عایدی برای شرکت های فیلم سازی و تفریح میلیون ها انسان در سراسر این کره خاکی است، امروزه فیلم و سینما جزء جدایی ناپذیری از زندگی آدمیست و به عبارت دیگر بشر را وابسته خود نموده و احتیاج به برنامه ریزی جدی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 960

به "تشریح برنامه های روز ملی سینما در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه های روز ملی سینما در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید