ترکیه: مصر در حمایت از حفتر مرتکب اشتباه شده است

به گزارش مجله فان پی سی، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه آنکارا نگرانی های امنیتی مصر را می فهمد، از اقدام این کشور در حمایت از ژنرال خلیفه حفتر در لیبی انتقاد کرد.

ترکیه: مصر در حمایت از حفتر مرتکب اشتباه شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه از سیاست های مصر در ارتباط با لیبی و حمایت قاهره از ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق این کشور انتقاد کرد.

کالین یکشنبه طی گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که کشورش نگرانی های امنیتی مشروع قاهره در رابطه با مرزهای غربی مصر را درک می نماید ولی اقدام این کشور در حمایت از حفتر سیاست اشتباهی است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به امارات عربی متحده نیز حمله کرد و گفت که ابوظبی برای دمیدن در آتش جنگ لیبی پول تزریق می نماید.

این مسئول ترکیه ای اقدام امارات در حمله به ترکیه و رئیس جمهور این کشور در رسانه ها را اقدامی احمقانه خواند و گفت که آنکارا به رغم شیطنت های ابوظبی به حمایت از دولت وفاق ملی لیبی ادامه خواهد داد.

ترکیه بعد از حمایت های سیاسی و نظامی امارات، عربستان سعودی و مصر از ژنرال حفتر وارد عرصه مقابله با این محور شد و از دولت وفاق ملی لیبی که از سال 2015 از طرف سازمان ملل به رسمیت شناخته، حمایت سیاسی و تسلیحاتی نموده و حتی به لیبی نیرو اعزام نموده است.

نتیجه رقابت بر سر حمایت از نیروهای نیابتی در لیبی، باعث شده است که دولت وفاق ملی از شرق به شهر سرت و در جنوب به پایگاه هوایی الجفره برسد که همین امر موجب نگرانی مصر، همسایه شرقی لیبی شده است که طی سال های گذشته از حفتر حمایت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 247

به "ترکیه: مصر در حمایت از حفتر مرتکب اشتباه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: مصر در حمایت از حفتر مرتکب اشتباه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید