بومگردی ها مورد توجه گردشگران خارجی هستند

به گزارش مجله فان پی سی، معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در نیمه نخست امسال 1004 جهانگرد خارجی به استان مرکزی سفر کردند.

بومگردی ها مورد توجه گردشگران خارجی هستند

به گزارش خبرنگاران، مسعود فرخی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 30 اقامتگاه بومگردی در استان مرکزی، اظهار کرد: شهرستان محلات با 7 اقامتگاه و شهرستان دلیجان با 5 اقامتگاه بیشترین شمار این اماکن را در خود جای داده و همیشه میزبان توریستان هستند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر هفت اقامتگاه بومگردی در سطح استان در دست ساخت است که سه اقامتگاه در اراک، دو مورد در محلات یک مورد در شهرستان شازند و یک مورد در شهرستان فراهان قرار دارند.

فرخی با بیان اینکه شهرستان های آشتیان و فراهان نیازمند ساخت اقامتگاه های بومگردی بیشتری هستند، اضافه نمود: در شش ماه نخست امسال بالغ بر 37 هزار و 486 نفر توریست در استان مرکزی اقامت داشتند و 45 هزار و 351 نفر از اقامتگاه ها استقبال کردند، البته با توجه به اقلیم و جغرافیای استان مرکزی عموما در نیمه نخست سال استقبال توریستان از اقامتگاه های بومگردی بیشتر از نیمه دوم سال است.

وی اضافه نمود: در شش ماهه اول امسال 1004 توریست خارجی نیز به استان سفر کردند و در اقامتگاه های بومگردی استان نیز اسکان داشتند.

معاون توریستی استان مرکزی توضیح داد: با توجه به غنای بافت روستایی استان مرکزی، برگزاری رویدادها و جشنواره هایی مانند جشنواره برداشت محصول در روستاها می تواند زمینه جذب توریستان را فراهم کند.

فرخی گفت: وجود روستاهای خاص و بکر در استان مرکزی، فرصت مغتنمی برای توسعه توریستی پاییزی است و جشنواره هایی چون جشنواره انار ساوه، انگور هزاوه، جشنواره انار در روستای خورهه محلات و اماکنی چون تالاب میقان اراک، طبیعت پاییزی روستاهای هدف توریستی وفس، انجدان و جاده سرسختی شازند، باغات شهرستان خنداب و ... می توانند مقصد توریستان پاییزی باشند.

وی تاکید نمود: برای توسعه اقامتگاه های بومگردی، اقدام به پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی اداره کل میراث فرهنگی می گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 20 آبان 1402 بروزرسانی: 20 آبان 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1468

به "بومگردی ها مورد توجه گردشگران خارجی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومگردی ها مورد توجه گردشگران خارجی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید