بازدید استاندار استان مرکزی از کارخانه داروسازی افق دارو

به گزارش مجله فان پی سی، مسئولین و انجمن های تخصصی بمناسبت هفته دولت و روز داروساز از مجموعه داروسازی افق دارو بازدید کردند.

بازدید استاندار استان مرکزی از کارخانه داروسازی افق دارو

صنعت داروسازی یکی از مهمترین و شناخته شده ترین صنایعی است که مردم کشورمان نسبت به پیشرفت آن، حساسیت و اهمیت بسیاری قائل هستند و از هر گامی که در جهت تعالی آن برداشته گردد، احساس غرور ملی و افتخار می نمایند.

به گزارش دوشنبه های دارویی ، در پنجمین روز هفته دولت، فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی، مهدی الیاسی فرماندار ساوه بهمراه جمعی از مسولین استانی و شهرستان با حضور در شهر صنعتی کاوه، از خطوط فراوری کارخانه داروساز افق دارو بازدید کردند و از نزدیک در جریان فرایند فراوری و دغدغه های فعالان صنعت داروسازی قرار گرفتند.

در این بازدید که بیش از دوساعت به طول انجامید، استاندار استان مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه ضمن تبادل نظر با سایر مسئولین بر ضرورت تسهیل امور و برطرف دست اندازهای پیش روی فراورینمایندگان تاکید کردند.

لازم به یاداوری است که پنجم شهریور بمناسبت زادروز حکیم زکریای رازی، به عنوان روز داروساز نام گذاری شده است و به همین مناسبت، می طلبد توجه های بیشتری نسبت به فعالیت های دانش بنیان در حوزه داروسازی شکل بگیرد. گفتنی است داروسازی افق دارو با سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی در منطقه ویژه مالی شهر صنعتی کاوه راه اندازی شده است و در این کارخانه داروسازی به روزترین و پیشرفته ترین خطوط فراوریی دارو مبتنی بر استانداردهای روز اروپا راه اندازی شده است و بازدیدنمایندگان با حضور در خطوط فراوری این مجموعه، از گستردگی خطوط فراوری، به روز بودن تکنولوژی و ماشین آلات، آزمایشگاه کنترل کیفی مجهز و کامل آن، اطلاع پیدا نموده و از منظره این مجموعه دارویی در مورد راه اندازی خطوط فراوری بر اساس استاندارهای جهانی استقبال کردند.

بر اساس گزارش های دوشنبه های دارویی گفتنی است که صنعت داروسازی به علت نقش غیرقابل انکاری که در تامین رفاه، آرامش و آسایش جوامع دارد، به عنوان یک صنعت استراتژیک در جهان شناخته می گردد و توانسته سهم قابل توجهی در کسب عایدی و رشد مالی بعضی کشورها داشته باشد و خوشبختانه در کشور ما نیز مورد توجه سرمایه گذاران و سیاستگذاران قرار گرفته است. شاهدی بر این مدعا، مجموعه داروسازی افق دارو است که تمرکز اصلی آن بر کیفیت و نوآوری است و با برنامه ریزی های اجرا شده، فتح بازارهای منطقه را در دستور کار خود دارد.

امید است با همنوایی مسئولین، نبض فراوری دارو در کشورمان، پایدار تر و دقیق تر بزند و مجموعه های داروسازی بتوانند با فراوری محصولات دانش بنیان، های تک و در سطح جهانی، بیش از پیش باعث شکل گیری غرور و افتخار ملی برای مردم کشورمان شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1299

به "بازدید استاندار استان مرکزی از کارخانه داروسازی افق دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاندار استان مرکزی از کارخانه داروسازی افق دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید