ایرباس هواپیمای هیدروژنی می سازد

به گزارش مجله فان پی سی، هیدروژن سبز، که برای این هواپیما به کار خواهد رفت باید از الکتریسیته ای فراوری گردد که به روش تجدید پذیر فراوری شده باشد. این در حالی است که این هیدروژن اکنون بسیار گران تر از هیدروژن فراوری سوخت های فسیلی است.

ایرباس هواپیمای هیدروژنی می سازد

شرکت هوایی ایرباس اعلام نموده است که میخواهد تا سال 2035 میلادی هواپیمایی با سوخت هیدروژنی فراوری کند. گیوم فوری، مدیرعامل ایرباس در مصاحبه با روزنامه پاریزین چاپ پاریس گفت: توسعه هواپیمایی که از سوخت غیرکربنی استفاده کند احتیاج به تکنولوژی خارق العاده ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایرباس هم اکنون از سوخت هیدروژنی برای ماهواره ها و موتور فضاپیمای اروپایی آریان استفاده می نماید، اضافه نمود انتخاب و راه اندازی فناوری مورداحتیاج برای هواپیمای هیدروژنی پنج سال به طول خواهد انجامید و باید دو سال را نیز برای تهیه لیست کارخانجات و موسسات سازنده قطعات کنار گذاشت.

ف

وری گفت: با توجه به این آماده سازی ها، هواپیمای عاری از کربن در حدود سال 2028 وارد مرحله فراوری خواهد شد. دولت فرانسه در چارچوب طرح حمایت اقتصادی از صنعت هوایی، به خاطر رکود حاصل از همه گیری کرونا، قول داده است که تا سال 2022 مبلغ 1.5 میلیارد یورو از این طرح را متقبل گردد.

بنابر اعلام مقامات ایرباس، مدل اولیه و کلاسیک این هواپیما تا 200 نفر ظرفیت حمل خواهد داشت و مسافتی تا 3500 کیلومتر را می تواند بپیماید. مدل دیگری نیز از این هواپیما مخصوص مسافت های کمتر فراوری خواهد شد که خواهد توانست حدود 100 مسافر را جابجا کند.

هیدروژن مورد احتیاج این هواپیما برای اینکه جای کمتری بگیرد، در دمای منفی 253 درجه و به حالت مایع در محفظه ای ذخیره خواهد شد. هیدروژن سبز، که برای این هواپیما به کار خواهد رفت باید از الکتریسیته ای فراوری گردد که به روش تجدید پذیر فراوری شده باشد. این در حالی است که این هیدروژن اکنون بسیار گران تر از هیدروژن فراوری سوخت های فسیلی است.

بنابر آمار آژانس محیط زیست اروپا، هواپیما های فعلی پنج برابر بیشتر از خودرو ها و ده برابر بیشتر از قطار ها آلاینده کربنی وارد جو کره زمین می نمایند.

منبع: یورو نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 406

به "ایرباس هواپیمای هیدروژنی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرباس هواپیمای هیدروژنی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید