اینتل تأیید کرد پردازنده های Rocket Lake اوایل 2021 عرضه خواهند شد

به گزارش مجله فان پی سی، اینتل تأیید کرد که نسل یازدهم پردازنده های دسکتاپ خودش به نام Rocket Lake را در سه ماهه اول سال 2021 عرضه خواهد نمود. این پردازنده های جدید از PCIe 4.0 هم پشتیبانی می نمایند.

اینتل تأیید کرد پردازنده های Rocket Lake اوایل 2021 عرضه خواهند شد

منتشر شدن این خبر توسط اینتل و در این زمان اتفاقی نیست. همان گونه که می دانید شرکت AMD میخواهد به زودی از پردازنده های جدید خود با معماری Zen 3 برای دسکتاپ رونمایی کند. به طور حتم AMD میخواهد با معرفی از این پردازنده های جدید، رقابتی تازه ای را با اینتل که هم اکنون از پردازنده هایش در بسیاری از کامپیوتر ها استفاده می گردد، شروع کند.

اینتل برای پاسخ به این حرکت AMD اعلام نموده است که پردازنده های جدیدش سال آینده در دسترس قرار خواهند گرفت تا به نوعی به شرکت های سازنده ی کامپیوتر یادآوری کند که در کنار پردازنده های جدید AMD، پردازنده های جدید این شرکت هم حضور دارند.

با وجود اینکه این خبر منتشر شده توسط اینتل در رابطه با زمان دقیق رونمایی از این پردازنده ها چیزی نمی گوید، اما اطلاعات منتشر شده توسط سایت Videocardz نشان می دهد که به احتمال زیاد پردازنده های جدید ماه مارچ (اسفند ماه) به بازار عرضه خواهند شد. پردازنده های جدید اینتل به نام Rocket Lake-S را می توان در مادربورد های سری 400 اینتل که هم اکنون وجود دارند استفاده کرد.

سایت Wccftech هم توانسته است که اطلاعاتی را در رابطه با پردازنده های سال آینده اینتل افشا کند. براساس این اطلاعات منتشر شده باید بگوییم که اینتل این پردازنده های جدید را همانند گذشته، با استفاده از فناوری 14 نانومتری توسعه داده است. این سایت در ادامه می گوید که اینتل میخواهد بعضی بهبود ها را در معماری این پردازنده های جدید ایجاد کند که به احتمال زیاد در پردازنده های نسل یازدهمی قابل استفاده در لپ تاپ ها شاهد استفاده از آن ها خواهیم بود.

با توجه به این موضوع که اینتل هنوز نتوانسته است پردازنده های 10 نانومتری را برای دسکتاپ توسعه دهد، این شرکت باید بتوانند که بهبود های قابل توجهی را در این پردازنده های جدید ارائه دهد.

علاوه بر پشتیبانی از PCIe 4.0، پیش بینی می گردد که پردازنده های جدید Rocket Lake-S اینتل دارای گرافیک های Xe و پشتیبانی از تاندربولت 4 و USB 4 باشند.

  • اینتل یا ARM؛ خرید کدام کامپیوتر اپل منطقی تر است؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 423

به "اینتل تأیید کرد پردازنده های Rocket Lake اوایل 2021 عرضه خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل تأیید کرد پردازنده های Rocket Lake اوایل 2021 عرضه خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید