5 محصولی که اپل در سال 2023 رونمایی نکرد

به گزارش مجله فان پی سی، اپل در سال 2023 از چندین محصول مهم مانند سری آیفون 15 و مک بوک های نو رونمایی کرد. ولی در این میان بعضی از محصولات مهم معرفی نشدند که در ادامه به تعدادی از آن ها می پردازیم.

5 محصولی که اپل در سال 2023 رونمایی نکرد

آیپدهای نو

بعد از معرفی نخستین آیپد در سال 2010، اپل هر ساله حداقل یک آیپد نو راهی بازار نموده است ولی سال جاری خبری از آیپدهای نو نبود. با توجه به اینکه در حال حاضر آیپد مالی، مینی، مدل ایر و پرو به فروش می رسد، انتظار داشتیم که اپل در سال 2023 حداقل یک آیپد نو را به دست کاربران برساند.

اما واقعیت این است که سخت افزار آیپدها تا حد زیادی به بلوغ رسیده و مثلا این موضوع را می توانیم به خوبی برای آیپد پرو 2022 مشاهده کنیم. این آیپد به غیر از چیپست نو، عملا با ارتقای خاصی روبرو نشده و به همین دلیل احتمالا اپل تصمیم گرفته سال 2023 را بدون معرفی آیپد نو پشت سر بگذارد تا برای سال 2024 ایده های مجذوب نماینده تری را عملی کند.

اپل پنسل 3

از دیگر محصولات اپل که در سال 2023 جای خالی آن احساس شد، می توانیم به قلم اپل پنسل 3 اشاره کنیم. با وجود اینکه اپل در این سال یک اپل پنسل را راهی بازار کرد، ولی تعیینات این محصول مطابق با تصاویر و شایعات مطرح شده نبود. در شایعات مربوط به اپل پنسل 3 آمده که این قلم ارتقاع کمتری دارد، از بدنه براق بهره می برد و کاربران می توانند نوک های مختلفی برای آن استفاده نمایند. اما در عوض، در این سال با یک اپل پنسل پایین رده روبرو شدیم که ویژگی خاصی ندارد.

شارژر بی سیم باکیفیت برای شارژ همزمان دو گجت

در سال 2023، اپل رسما فراوری شارژر MagSafe Duo را متوقف کرد. این شارژر، یک پد شارژ مگ سیف و بخشی برای شارژ کردن اپل واچ رو در اختیار کاربران قرار می داد. بنابراین با این شارژر، کاربران می توانستند اپل واچ را در کنار آیفون یا کیس ایرپاد شارژ نمایند. ضمناً قابل تاشدن هم بود تا حمل و نقل آن بسیار آسان باشد.

اما در این میان باید به مسائل این شارژر هم اشاره کنیم. به عنوان مثال، برای اپل واچ از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و پد مگ سیف هم نمی توانست حداکثر سرعت 15 وات را برای آیفون ها ارائه کند. بعلاوه نباید استفاده از پورت لایتنینگ و ضعیف بودن لولای آن را از قلم بیندازیم. بنابراین حتی برای هواداران پروپاقرص اپل هم خرید این شارژر اصلا منطقی نبود. با توجه به توقف فراوری این محصول، به نظر می رسد اپل نقدها مربوط به کیفیت پایین آن را پذیرفته و امیدوار بودیم در سال 2023 جانشین بهتری برای آن معرفی گردد که چنین اتفاقی نیفتاد.

مجیک کیبورد و مجیک ماوس با پورت USB-C

بعد از معرفی آی مک نو، انتظار داشتیم که اپل از سری لوازم جانبی مجیک با پورت USB-C رونمایی کند. اما در عوض اپل بار دیگر تصمیم گرفته که عرضه این محصولات را با پورت لایتنینگ ادامه دهد. با توجه به اینکه در حال حاضر حتی آیفون ها و کیس ایرپاد پرو 2 هم از پورت USB-C بهره می برند، هنوز تعیین نیست که اپل چرا در سال 2023 این لوازم جانبی را با پورت نو به روز رسانی ننموده. باید ببینیم آیا در سال 2024 این اتفاق می افتد یا نه.

نسل نو ایرپاد

در سال 2023 اپل تصمیم گرفت ایرپاد پرو 2 را با کیس مجهز به پورت USB-C رونمایی کند و به غیر از این مدل، خبری از ارتقای معناداری برای هیچ مدل ایرپاد نبود. برای یادآوری باید بگوییم که ایرپاد 3 در سال 2021 راهی بازار شد و هنوز نسل نو ایرپاد مکس رونمایی نشده است. بنابراین زمان آن رسیده که اپل تمام ایرپادهای خود را به روز رسانی کند.

سخن پایانی

با وجود اینکه اپل در سال 2023 از گجت های زیادی رونمایی ننموده، ولی به نظر می رسد در سال 2024 قرار است با گجت های بسیار بیشتری روبرو شویم. بر اساس شایعات منتشر شده، اپل در سال 2024 از آیپدهای تازه نفس، اپل پنسل نو و ایرپادهای بهتر رونمایی خواهد نمود. اما در خصوص جانشین MagSafe Duo و لوازم جانبی مجیک با پورت USB-C نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1472

به "5 محصولی که اپل در سال 2023 رونمایی نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 محصولی که اپل در سال 2023 رونمایی نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید