افتتاح 56 اتاق بهداشت در مدارس شهرستان های استان تهران

به گزارش مجله فان پی سی، تهران (پانا) - 56 اتاق بهداشت در مدارس مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران افتتاح شد.

افتتاح 56 اتاق بهداشت در مدارس شهرستان های استان تهران

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وجود اتاق بهداشت در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی و حضور مراقب سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی، غربالگری و معاینات اولیه از موارد ضروری یک مدرسه است.

شیوع ویروش کرونا فرصتی ایجاد کرد تا توجه همگان به بهداشت عمومی جدی تر گردد به طوری که امروز شاهد ارتقای سطح میزان سواد سلامتی خانواده ها و مردم هستیم؛ زیرا رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، مهم ترین راه برای مبارزه با کرونا ویروس بوده است.

در این شرایط علاوه بر آموزش سواد سلامت می توان به اصلاح زیرساخت ها و تجهیز اتاق بهداشت مدارس برای آمادگی دوران پساکرونا پرداخت که به همین دلیل شاهد افتتاح 56 اتاق بهداشت در مدارس مناطق 21گانه شهرستان های استان تهران هستیم و با به روز شدن و تجهیز اتاق های بهداشت، آمادگی لازم برای بعد از کرونا هم به وجود می آید.

شایان ذکر است، در دوران شیوع کرونا طرح های خوبی توسط مراقبان سلامت در مدارس انجام می گردد که می توان به طرح سلامت دهان و دندان، پدیکلوزیس، بهداشت بلوغ، اندازه گیری قد و وزن و معین BMI دانش آموزان در طرح کوچ اشاره نمود که به نتایج خوبی منجر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 809

به "افتتاح 56 اتاق بهداشت در مدارس شهرستان های استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 56 اتاق بهداشت در مدارس شهرستان های استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید