7 علت برای تحصیل در اروپا

به گزارش مجله فان پی سی، هر ساله میلیون ها دانشجو که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند کشورهای اروپایی را به اسم مقصد خود انتخاب می نمایند. اگر در یکی از کشورهای اروپایی زندگی می کنید و قصد دارید برای کسب تجربه های بین المللی به کشور دیگری در این قاره سبز بروید یا اگر از قاره دیگری هستید و می خواهید در اینجا تحصیل کنید، در هر صورت اروپا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

7 علت برای تحصیل در اروپا

وب سایت Study.EU برترین دلایل تحصیل در اروپا را جمع آوری و ارائه نموده که به توضیح زیر می باشند.

1. تحصیل در اروپا، یک امتیاز مثبت برای یافتن شغل

در سال های اخیر داشتن تجارب بین المللی برای یافتن شغلی مناسب، بسیار پر اهمیت شده است. شرکت های عظیم و کوچک در سراسر جهان به طور یکسانی در پی کارمندانی می گردند که در جستجوی کسب تجارب بیشتر، منطقه راحتی و امن خانه خود را ترک نموده اند. شما با تحصیل در خارج از کشور و به ویژه در کشورهای اروپایی، راستا موفقیت شغلی خود را معین می کنید. بسیاری از کشورهای اروپایی کوشش می کنند تا فارغ التحصیلان خارجی را قانع کنند تا پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه و دریافت مدرک، در همان کشور بمانند. این بدان معنی است که اگر شما تصمیم به تحصیل در اروپا بگیرید، این شانس را خواهید داشت که یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید و بتوانید برای مدت طولانی تری در آنجا اقامت داشته باشید.

2. اروپا آموزش هایی در سطح جهانی ارائه می دهد

بسیاری از برترین دانشگاه های جهان در اروپا واقع شده اند. همکاری های بین المللی در اروپا، یک جامعه قوی دانشگاهی تشکیل داده اند که تحقیقات پیشرفته ای را انجام می دهد.

3. طیف گسترده ای از گزینه های آموزشی ارائه می گردد

هزاران دانشگاه در اروپا وجود دارد که دهها هزار رشته آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. شما می توانید برنامه های مختلفی را در هر رشته تحصیلی از هنر گرفته تا جانورشناسی پیدا کنید؛ در دانشگاه های کوچک و خودمانی یا مراکز تحقیقاتی عظیم بین المللی درس بخوانید؛ یا در برنامه های پژوهشی و آکادمیک پیشرفته و یا آموزش های تمرینی و ابتدایی شرکت کنید. بنابراین برای هر طیف از دانشجویان برنامه های متعددی وجود دارد.

4. هزینه های تحصیلی پایین است

هزینه های تحصیل در بیشتر دانشگاه های دولتی اروپا در مقایسه با کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و استرالیا بسیار کم است. در بعضی از کشورهای اروپایی هیچ هزینه ای بابت آموزش وجود ندارد و تحصیل در دانشگاه کاملا رایگان است! بعلاوه تعداد زیادی از بورسیه های تحصیلی و گزینه های دیگر برای حمایت اقتصادی در طول دوران تحصیل شما وجود دارد.

5. سفر به دیگر نقاط قاره و کسب تجربه های تازه آسان است

هنگامی که در اروپا تحصیل می کنید، باید از این فرصت برای تماشا کشورهای دیگری بجز جایی که در آن ساکن هستید، بهره ببرید. به لطف وجود تعداد زیادی از پروازهای مقرون به صرفه قیمت، خطوط مسافربری به وسیله قطار و یا اتوبوس، و زمان نسبتا کوتاه جابجایی بین کشورها، امکان سفر حتی با بودجه محدود دانشجویی و با برنامه های فشرده درسی وجود دارد.

اگر شما یک شهروند غیر اروپایی هستید که در محدوده 26 کشور اروپایی حوزه شنگن تحصیل می کنید، می توانید به راحتی یک ویزای دانشجویی دریافت کنید که به شما اجازه می دهد از کشورهای دیگر منطقه شنگن هم بازدید کنید. به تمام تجربیات خوبی که می توانید در بیرون از شهر محل تحصیل خود به دست آورید، فکر کنید.

6. سیستم های آموزش عالی به خوبی با یکدیگر همسو هستند

به لطف اصلاحات اجرا شده به وسیله جریان بولونیا، سیستم های آموزش عالی ملی در همه کشورهای اروپایی با یکدیگر هماهنگ و همتراز شده اند و گروهی به نام منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) را تشکیل داده اند. این بدان معنی است که دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در اروپا از چارچوب های دانشگاهی عمومی یکسانی پیروی می کنند. بنابراین، اگر مدرک کارشناسی ارشد خود را از سوئد دریافت کنید، معادل درجه کارشناسی ارشد از آلمان، لیتوانی یا انگلستان خواهد بود.

7. امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد

چندین هزار رشته آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی وجود دارد که می توانید از میان آنها دست به انتخاب بزنید. در بیشتر کشورهای اروپایی، مهارت مردم در زبان انگلیسی به طور کلی بسیار بالا است. این بدان معناست که حتی اگر شما در پی کوشش برای یادگیری اصول زبان لهستانی، پرتغالی یا سوئدی باشید، همواره و در هر شرایطی می توانید به وسیله زبان انگلیسی امورات روزمره خود را بگذرانید.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 942

به "7 علت برای تحصیل در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای تحصیل در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید