5 فایده باورنکردنی 32 بار جویدن غذا

به گزارش مجله فان پی سی، با زیاد جویدن غذا مولکول های غذا کوچک تر می شوند و جذب افزایش و دفع کاهش می یابد و بعلاوه باعث کاهش وزن نیز می گردد.

5 فایده باورنکردنی 32 بار جویدن غذا

چند بار هر لقمه را می جوید؟ سوالی است که بعید می دانم بیشتر ما پاسخی برای آن داشته باشیم. ما به سختی به چیزی که می خوریم توجه می کنیم، چه برسد به این که چند بار در حال جویدن هستیم! برای گرفتن پاسخ سوال چرا باید غذا را زیاد بجویم؟ با مجله اینترنتی دلتا همراه شوید.

چرا باید غذا را زیاد بجویم ؟

افراد زیادی وجود دارند که معتقدند راز سلامتی در چند بار جویدن است ممکن است آن را درک نکنید، اما اقدام ساده جویدن مواد غذایی 32 بار مزایای شگفت انگیز سلامتی را برای بدن و فکر ما به ارمغان می آورد.

چرا جویدن 32 بار مهم است؟

در دهه 1800، مربی بهداشت - غذای آمریکایی، هوراس فلچر، حداقل 32 بار جویدن قبل از بلعیدن را توصیه کرد. او هر لقمه را 100 بار می جوید و نیروی خود به این عمل نسبت می داد.

5 فایده 32 بار جویدن هر لقمه غذا

در مطالعات متعدد، از جمله آخرین مورد که در سال 2016 انجام شد، معین شد جویدن غذا منجر به مزایای شگفت انگیز سلامتی می گردد، بنابراین ما می خواهیم 5 عدد از آن ها را در اینجا با شما در میان بگذاریم.

جذب غذایی بهتر

افراد غذا را می جوند، تا آن ها را بهتر جذب نمایند. هرچه مولکول های غذا کوچک تر باشند، آنزیم های گوارشی می توانند آن ها را تجزیه نموده و مواد غذایی را از آن خارج نمایند. هر چه جویدن بیشتری داشته باشید، بیشتر جذب و دفع کمتری خواهید داشت.

کاهنده فشار روی دستگاه گوارش

تکه نانی را امتحان کنید - هر شکلی از نان، چه یک تکه نان تست، چه خرده نان، 32 بار آن را بجوید. وقتی نوبت به قند در دهان می رسد، می دانید که کربوهیدرات ها به طور کامل شکسته می شوند. حالا فرض کنید که به جای جویدن تکه نان، یک تکه نان را قورت می دهید. آن قدر در معده می ماند تا بشکند.

نداشتن احساس سنگینی پس از هر عده

همه ما افت انرژی پس از غذا را می دانیم که بعد از یک وعده غذایی سنگین رخ می دهد. مغز، احساس سرما می نماید … این احساس را می دانید. این اتفاق می افتد چون خون از مغز و قسمت های انتهایی بدن باید به شکم و سیستم گوارشی برسد که بیش از حد معمول است.

جویدن هر لقمه به طور کامل و تند تند در طول هر وعده غذایی، باعث احساس خواب آلودگی می گردد، مثلا، ناهار. اما با آهسته جویدن نیمی از غذا را در دهان هضم می کنید بنابراین خون کمتری به شکم وارد گردد. نتیجه نهایی - در خاتمه غذا احساس سبکی و انرژی دارید، به جای آن که سنگین و خواب آلود باشد.

بهبود بیماری های مزمن

ما تنها چیزی که می خوریم، مهم نیست بلکه نحوه خوردن آن نیز اهمیت دارد. نحوه و تعداد جویدن در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است مثل سندروم روده تحریک پذیر، بی خوابی.

کاهش وزن

مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند وقتی غذا را به طور کامل می جویم، اندازه کمتری غذا می خوریم و وزن کم می کنیم. حالا ممکن است فکر کنید این به این علت است که ما از جویدن خسته می شویم. این طور نیست. چیزی که اتفاق می افتد این است که کمی طول می کشد تا به مغز فرمان برسد که پر است.

وقتی تند تند غذا می خورید، شکم شانس انتقال فرمان پری را ندارد، بنابراین اندیشمند غذا خوردن 15 ٪ اشتها را کاهش می دهد.

چرا تعداد 32 اینقدر مهم است؟

در سنت هندی، جویدن 32 بار با تعداد دندان هایی که داریم مرتبط است، یعنی تعداد جویدن مناسب باید یک بار برای هر دندان انجام گردد. اگرچه این شماره فقط برای اهمیت جویدن و ماندن در حافظه ماست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با 12 کاربرد مسواک در خانه داری آشنا شوید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1382

به "5 فایده باورنکردنی 32 بار جویدن غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فایده باورنکردنی 32 بار جویدن غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید