تور ارزان مکزیک: 13 تجربه عالی در سفر به مکزیک

به گزارش مجله فان پی سی، کارائیب مکزیک در امتداد آب های گرم دریای کارئیب واقع شده است. این منطقه شهرهای زیبایی همانند کانکون (Cancún)، پلایا دل کارمن (Playa Del Carmen) و جزایر خیره کننده ای همانند ایزلا موجرس (Isla Mujeres) و کسومل (Cozumel) را در خود جای داده است. البته باید بدانید شهرهای زیادی در این منطقه وجود دارند که به مقدار ای زیبا و مجذوب کننده هستند که بخواهید به آنها سفر کنید.

تور ارزان مکزیک: 13 تجربه عالی در سفر به مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کارائیب مکزیک برای گردشگران با هر سلیقه ای مجذوب کنندهیت های زیادی دارد. شما می توانید در این مکان چند روزی را با هدف آرامش و ریلکس کردن بگذرانید و یا اینکه با دوستان خود ماجراجویی هایی متفاوت را تجربه کنید.

از نکات جالب توجه این منطقه می توان به قرارگیری سایت های باستان شناسی مایاها در نقاط مختلف اشاره نمود که آن را به یک مکان تاریخی بسیار مهم تبدیل نموده است. شما می توانید نگاهی نه چندان عمیق نیز به فرهنگ مایاها داشته باشید.

حیات وحش منطقه نیز بسیار متنوع است و باید در آن کاوش کرد. بعلاوه بزرگترین صخره های مرجانی در نیم کره غربی زمین هم در این منطقه واقع شده است. با دلایلی که تا به امروز مطرح شد دیگر به سادگی می توان فهمید که چرا کارائیب مکزیک توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید.

معمولا برنامه ریزی برای مقاصد گردشگری همانند مکزیک کار سختی است. در این کشور مکان های زیادی برای بازدید، غذاهای لذیذی برای میل کردن و کارهای متنوعی برای انجام دادن وجود دارد. با توجه این موارد و برای ساده تر کردن برنامه ریزی سفر به مکزیک ما 13 مورد از برترین تجربه هایی که می توانید در این کشور داشته باشید را فهرست نموده ایم.

در سفر به کانکون

کایاک سواری در تالاب نیکوپت (Nichupte Lagoon)

تالاب نیکوپت در فضایی به مساحت 28 کیلومتر مربع در شهر کانکون واقع شده است. این تالاب همانند بهشتی برای علاقمندان به کایاک سواری است. مرکز کونکسیا ناتیوا کانکون (Conexión Nativa Cancún) که در نزدیکی این منطقه واقع شده است، تورهای کایاک سواری را در تالاب نیکوپت اجرا می نماید. این تورها در کنار هیجان و سختی هایی که دارند، باعث خواهند شد با زیست بوم این تالاب بیشتر آشنا شوید و در دل حیات وحش آن وارد شوید. راهنمایان تور این مرکز، اطلاعات زیادی در خصوص جانوران و گیاهان تالاب نیکوپت دارند.

در سفر به ریوریا مایا (Riviera Maya)

شنا در گودال های آب مکزیک را تجربه کنید

ورود به دنیای زیر زمینی مایاها برای شنا در آب های فیروزه ای، فعالیتی منحصربفرد و هیجان انگیز است. در این منطقه بیش از 8 هزار گودال وجود دارد. کین-ها (Kin-Ha) و کوبا (Coba) از جمله این گودال ها هستند که شما نیز می توانید شنا در آنها را تجربه کنید. البته همانطورکه گفته شد گودال های این منطقه بی شمار هستند. بارش باران و جمع شدن آب به مرور زمان در گودال هایی از جنس سنگ آهک یک سیستم زیر زمینی رودخانه ای ایجاد نموده است. این سیستم به شما این امکان را می دهد که در گودال هایی پر از آب معدنی که در فضای جنگلی هستند شنا کنید.

صرف غذا در غار

بی شک تجربه صرف غذا در غاری با قدمت بیش از 10 هزار سال را به سادگی فراموش نخواهید کرد. مکانی دنج و دوست داشتنی که در اطرافتان قندیل های سنگی بر روی سقف رستوران به چشم می خورند و صدای آبی که به درون حوضچه ها می چکد فضای آرامش بخشی را ایجاد نموده است. رستوران الکس (Alux Restaurant) در چنین مکانی واقع شده است. در این رستوران انواع غذاهای مکزیکی سرو خواهد شد. چندین دست از لباس های سنتی مایاها در رستوران الکس وجود دارند که می توانید با آنها عکس بگیرید. البته بهتر است برای این کار کمی زودتر خود را به رستوران برسانید تا شلوغی آن برای عکاسی با لباس ها شما را آزار ندهد.

بازدید از موزه آزولیک او می (Azulik Uh May)

موزه آزولیک او می در دل جنگل های منطقه تولام مکزیک واقع شده است. موزه ای با فضای کاملا خلاقانه که می تواند تا ساعت ها هر کسی را محو خود کند. هنرمندان محلی و بین المللی در این فضا که حالت نمایشگاهی دارد، آثارشان را به نمایش می گذراند. ساختار موزه آزولیک او می در هر شش ماه با اجزایی نو حال وهوای تازه ای به خود می گیرد. در هنگام قدم زدن در این موزه نگاهی هم به بالای سر خود داشته باشید. احتمالا برای شما هم باورکردنی نیست که تمام این المان ها ترکیبی از مواد اولیه طبیعی و هنر افراد خلاقانه باشد.

رستوران تراولرز تیبل (The Travelers Table)

تراولرز تیبل به عنوان یکی از برترین رستوران های ریوریا مایا شناخته می گردد. در این رستوران افرادی از سراسر دنیا برای گذراندن یک شب سرگرم نماینده دور یک دیگر می شوند. انواع غذاهای مکزیکی را در فضایی همراه با شوخی، خنده و گردشگرانی از سایر ملل میل کنید. در این رستوران برای هر نوع رژیمی غذایی نیز منویی وجود دارد. این تجربه شما در مکزیک تنها چند ساعت طول خواهد کشید. در رستوران تراولرز تیبل با افراد متفاوتی از کشورهای مختلف دنیا تعامل خواهید داشت.

در سفر به غرب مکزیک

از کوبا بازدید کنید

با بازدید از سایت باستان شناسی کوبا به گذشته سفر خواهید کرد. این مکان تماشای مکزیک در نزدیکی شهر پلیا دل کارمن (Playa del Carmen) واقع شده است. مکانی باستانی و وسیع که محل قرارگیری معبد نوهوچ مول (Nohoch Mul) است. نوهوچ مول مرتفع ترین معبد در شبه جزیره یوکاتان به شمار می آید. گفته می گردد در زمانی که این شهر هنوز هیاهوی زیادی داشته بیش از 50 هزار نفر در آن زندگی می کردند. در اطراف این شهر، آثار باستانی فراوانی به چشم می خورد که به خوبی نیز حفظ شده اند. اما جالب ترین مورد در بازدید از این شهر، تماشای منظره 360 درجه ای از بالای معبد نوهوچ مول است. از این مکان تا چشم کار می نماید جنگل های سر سبز دیده می گردد.

در مراسم مایاها حضور داشته باشید

دیدار با یک اه-من (Ah-Man) یا شمن (Shaman) یکی از خارق العاده ترین تجربیاتی است که می توانید در مکزیک داشته باشید. او در این مراسم مقدس که بصورت کاملا محبت آمیز و صمیمی برگزار می گردد برای شما دعا خواهد خواند تا به زندگیتان برکت دهد. این مراسم با چنین دعاهایی صدها سال است که در میان این مردم وجود دارد. شرکت در این مراسم به شما یاری می نماید تا نگاه عمیق تری به فرهنگ مایاها داشته باشید. تورهای یک روزه برای سفر به این منطقه از مکزیک برگزار می گردد. بخشی از این سفر روزانه به حضور در این مراسم می گذرد.

در سفر به جنوب مکزیک

بازدید از آبراهه سیان کان (Sian Kaan)

سیان کان یک منطقه حفاظت شده طبیعی-زیستی بین المللی است که گونه هایی مهم، از حیوانات در آن زندگی می نمایند. تورهای طبیعت گردی برای منطقه سیان کان نیز برگزار می شوند. این تورها با یک قایق سواری در اطراف دو تالاب بزرگ شروع خواهند شد. در طی این جهت شما می توانید کرکس های سیاه رنگ و مرغ های ماهیخوار را در بالای سرتان تماشا کنید. این دو تالاب، تنها با دو کانال آبی شفاف به یک دیگر متصل هستند. گفته می گردد یکی از این کانال های آب طبیعی نیست و مایاها آن را در گذشته های دور به عنوان یک بزرگراه آبی ساخته اند. اما کانال دیگر بصورت طبیعی ساخته شده و فضایی برای خارج شدن آب ایجاد نموده است. در این تورها شما می توانید شنا کردن در این آبراهه را نیز تجربه کنید. فعالیتی آرامش بخش و در عین حال مهیج که حدودا 40 دقیقه طول می کشد. تنها کافیست روی آب شناور شوید و با جریان آن حرکت کنید.

سرگرمیات آبی را در کین-ها (Kin-Ha) تجربه کنید

ماشین هایی کوچک، شما را از ترمینال کشتی ها به کین ها ایسلا موجرس (Kin Ha Isla Mujeres) می رسانند. در این مکان شما می توانید کایاک سواری را در آب هایی شفاف، تجربه کنید و یا اینکه با یک پدال بورد در میان این آب ها به سرگرمی بپردازید. فرقی ندارد که در پی برنامه ریزی یک فعالیت ماجراجویانه برای خانواده هستید و یا اینکه قصد دارید ماه عسل را با سرگرمیاتی هیجان انگیز سپری کنید. کین-ها مکانی ایده آل برای تجربه ورزش های آبی است.

در سفر به جزیره ایزلا موجرس (Isla Mujeres)

غواصی سطحی و زیپ لاین پارک گارافون را تجربه کنید

با یک قایق سریع السیر تنها در عرض 15 دقیقه از خشکی به جزیره ایزلا موجرس دسترسی دارید. این جزیره بی شک ارزش سفر کردن را دارد. در میان مکان های تماشای جزیره ایزلا موجرس، پارک گارافون (Garrafon) مکانی بی نظیر برای تجربه سرگرمیاتی هیجان انگیز است. یکی از جاذبه های گردشگری این پارک زیپ لاین آن است که حدود 12 متر از سطح آب فاصله دارد. البته اگر این زیپ لاین چندان برای شما مجذوب کننده نیست، می توانید به سراغ غواصی سطحی بروید. در سایت غواصی پارک گارافون از تماشای دنیای زیر آب لذت می برید.

بازدید از کافه ساحلی مایاها برای صرف نوشیدنی و تماشای غروب آفتاب

اگر در مکزیک هستید فرصت تماشای غروب خورشید در کنار یکی از زیباترین سواحل دنیا را از دست ندهید. رستوران و کافه ساحلی مایاها در کنار ساحل معروف پلایا نورته (Playa Norte) با انواع نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ آماده ارائه خدمات به شماست. نورپردازی مجذوب کننده و یک موسیقی آرامش بخش فضایی رمانتیک را در این ساحل ایجاد نموده است.

در سفر به جزیره کسومل (Cozumel)

از تورهای جیپ سواری لذت ببرید

جزیره کسومل بزرگترین جزیره دریای کارائیب در کشور مکزیک است. برترین راه برای تماشای طبیعت این جزیره استفاده از تورهای جبپ سواری خواهد بود. اگر شانس اقامت در هتل اکسپلورن ریزورت (Explorean Resort) را داشته باشید، می توانید از این تور به رایگان بهره ببرید. خدمات تور جیپ سواری این هتل، بر روی هزینه های رزرو اتاق در آن حساب شده است. در هتل اکسپلورن ریزورت، روز خود را با یک صبحانه فوق العاده شروع می کنید. پس از صبحانه نیز می توانید در استخر هتل کمی شنا نموده و سرحال و با نشاط با جیپ از جزیره بازدید کنید. در این تور از منظره ها شگفت انگیزی تماشا خواهید کرد. ممکن است توقفی هم در یک کلبه ساحلی متفاوت داشته باشید. کلبه کوکونات (The Coconut) در حقیقت یک کافه کوچک است که گفته می گردد در آن برترین موهیتوهای دنیا سرو می گردد.

غواصی در دریای کارائیب

با یک قایق سریع شخصی از خشکی فاصله بگیرید و به سمت آب های شفاف جزیره کسومل بروید. با گشت وگذاری کوتاه در آب های این جزیره بسیار زود متوجه خواهید شد که چرا کسومل یکی از برترین مکان ها برای غواصی است. تماشای زندگی آبزیان در زیر این آب ها بی شک تجربه خوشایندی خواهد بود. پس از انجام این فعالیت پر هیجان برای استراحت و کمی ریلکس کردن به ساحل بروید و در رستوران های ساحلی از غذاهای دریایی و میان وعده های محلی سفارش دهید.

و در نهایت

در سفر به مکزیک، با شکل نوی از طبیعت روبرو می شوید. طبیعتی وحشی که زیباییش هر لحظه محسورتان می نماید. در سفر به مکزیک از تمام این زیبایی ها لذت ببرید و خوش بگذرانید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1281

به "تور ارزان مکزیک: 13 تجربه عالی در سفر به مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مکزیک: 13 تجربه عالی در سفر به مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید