یک میلیارد بدهید، هیوندا و کیا و تویوتا سوار شوید!
به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران- افزایش قیمت خودرو در ماه های گذشته ترکیب مدل های موجود در بازار را دستخوش تغییراتی نموده است. مثلا مدل های زیادی مثل شاهین، دنا معمولی و سمند EF7 به جمع خودرو های نیم میلیاردی اضافه شده اند و قیمت تندر 90 پلاس اتوماتیک به عنوان یکی از گران ترین گزینه های داخلی از مرز 900 میلیون عبور نموده است. همین شرایط را بین مدل های مونتاژی و وارداتی شاهد هستیم. طوری که پژو 2008 که اوایل سال حو ل حوش یک میلیارد قیمت داشت، الان دوبرابر این رقم معامله می گردد و حالا پای مدل های کارنموده آن به جمع خودرو های گران تر از یک میلیارد باز شده است.
به گزارش خبرنگاران، قیمت تویوتا کمری صفرکیلومتر 10 سال پیش یعنی اوایل دهه 90 بین 120 تا 140 میلیون تومان بود. الان بین آگهی های مربوط به فروش خودرو دست دوم با تویوتا کمری مدل 2007 روبرو می شویم که بعد از 15 سال کارکرد و 240 هزار کیلومتر راه رفتن، آن را یک میلیارد و 50 میلیون تومان آگهی نموده اند. تازه این تویوتا را به نام تمام رنگ آگهی نموده اند و آنطور که فروشنده گفته، قبلا تصادف داشته است. کیا سراتو صفرکیلومتر مونتاژی را که آخرین مدل های آن سایپا سال 98 فراوری کرد، الان تقریبا یک میلیارد و 900 میلیون تومان دست به دست می گردد. همین مدل را سایپا در سال 96 تقریبا 100 میلیون تومان به مردم واگذار می کرد و حالا با افزایش قیمت خودرو در سال های اخیر، خیلی از مدل های دست دوم آن را بیش از یک میلیارد معامله می نمایند. مثلا فروشنده کیا سراتو مونتاژی مدل 96 درحالی دنبال مشتری است که رقم پیشنهادی آن به خریداران یک میلیارد و 260 میلیون تومان اعلام شده. البته طبق ادعای فروشنده این مدل بدون ایراد فنی و بدنه فروخته می گردد.
قیمت جک S5 در یکی از نو ترین آگهی های مربوط به فروش خودرو دست دوم یک میلیارد و 65 میلیون تومان اعلام شده است. این یکی سال 96 روانه بازار شده و در این مدت 55 هزار کیلومتر راه رفته است. سال 96، یعنی همان زمانی که کرمان موتور این مدل را مونتاژ می کرد، قیمت جک S5 حول وحوش 116 میلیون تومان بود و حالا مدل های دست دوم آن به جمع مدل های میلیاردی اضافه شده است.
قیمت پژو 2008 صفرکیلومتر الان نزدیک دو میلیارد و 200 میلیون تومان است. ابتدای سال آن را یک میلیارد و 100 میلیون تومان دست به دست می کردند و حالا پای مدل های دست دوم آن به جمع خودرو های میلیاردی باز شده است. مثلا یکی از مدل های پژو 2008 را که سال 96 یعنی همان سالی که اولین نسخه های 2008 به خط مونتاژ ایرانخودرو رسید، با قیمت یک میلیارد و 551 میلیون تومان آگهی نموده اند. آنطور که فروشنده گفته، این مدل بدون ایراد فنی و بدنه فروخته می گردد.
هیوندای i20 مونتاژی صفرکیلومتر را سال 97 کمتر از 100 میلیون معامله می کردند. الان پیدا کردن مدل های صفرکیلومتر آن کار راحتی نیست و در بازار خودرو های دست دوم یکی از مدل های سال 96 را با 60 هزارکیلومتر کارکرد، یک میلیارد و 470 میلیون تومان در پلتفرم های خرید و فروش خودرو، آگهی نموده اند. سیتروئن C3 یکی دیگر از مدل های بود که سایپا در نیمه دوم دهه 90 مونتاژ آن را برعهده گرفت. سایپا آن موقع یعنی سال 97 از خریداران سیتروئن C3 تقریبا 240 میلیون تومان دریافت می کرد. الان مدل های صفرکیلومتر سیتروئن C3 را حول حوش دو میلیارد و 300 میلیون تومان می فروشند و در بازار مدل های دست دوم می توانیم به فروشنده های اشاره کنیم که سیتروئن C3 مدل 97 را بعد از 22 هزار کیلومتر راه رفتن، یک میلیارد و 700 میلیون تومان می فروشد.
هایما S7 توربو همزمان با افزایش قیمت خودرو در ماه های گذشته، یکی از نو ترین اعضای باشگاه میلیاردی ها محسوب می گردد. الان بابت مدل های صفرکیلومتر هایما S7 توربو حدود تقریبا یک میلیارد و 300 میلیون تومان دست به دست می گردد و به همین دلیل تماشا مدل های دست دوم آن بین خودرو های میلیاردی جای تعجب ندارد. مثل فروشنده ای که هایما S7 توربو مدل 97 را بعد از 50 هزار کیلومتر کارکرد، یک میلیارد و 170 میلیون تومان می فروشد.
خودرو | مدل | کارکرد | شرح | قیمت |
تویوتا کمری | 2007 | 240 هزار کیلومتر | تمام رنگ | یک میلیارد و 50 میلیون تومان |
کیا سراتو | 1396 | 110 هزار کیلومتر | فنی و بدنه سالم | یک میلیارد و 260 میلیون تومان |
جک S5 | 1396 | 55 هزار کیلومتر | فنی و بدنه سالم | یک میلیارد و 65 میلیون تومان |
پژو 2008 | 1396 | 52 هزارکیلومتر | فنی و بدنه سالم | یک میلیارد و 551 میلیون تومان |
هیوندای i20 | 1397 | 60 هزار کیلومتر | فنی و بدنه سالم | یک میلیارد و 470 میلیون تومان |
سیتروئن C3 | 1397 | 22 هزار کیلومتر | فنی و بدنه سالم | یک میلیارد و 700 میلیون تومان |
هایما S7 توربو | 1397 | 50 هزار کیلومتر | فنی و بدنه سالم | یک میلیارد و 170 میلیون تومان |