طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جزئیات تازه آن

به گزارش مجله فان پی سی، مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، از جزئیات نو طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اطلاع داد.

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جزئیات تازه آن

خبرنگاران - محمد حیدری پاشاکی مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن تشریح روند اسقاط خودروها برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، تاکید نمود مراکز اسقاط مکلف هستند ارزش لاشه خودرو فرسوده، را به مالکان پرداخت نمایند.

پاشاکی در تشریح روند اسقاط خودروها برای متقاضیان طرح جایگیزین خودروهای فرسوده، در دومین مرحله از فروش خودروها، اظهار کرد: متقاضیانی که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، شرکت و در قرعه کشی شرکت های خودروساز برنده شدند، باید به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، به نشانی nnhk.ir مراجعه نمایند.

مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ادامه داد: این دسته از متقاضیان پس از ثبت نام در سایت مذکور و انتخاب مرکز اسقاط مورد نظر خود باید به همراهِ خودرو و مدارک مربوطه به مرکز اسقاط انتخابی، برای تحویل و اسقاط خودرو خود مراجعه نمایند.

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جزئیات نو آن

عدم پرداخت وجه لاشه خودروی فرسوده تخلف است

طبق اعلام سازمان توسعه و نوسازی صنایع، وی توضیح داد: مراکز اسقاط مکلفند پس از اسقاط خودرو متقاضیان، ارزش لاشه خودرو فرسوده را به حساب مالکان خودروهای فرسوده واریز نمایند. در صورتی که مرکز اسقاط از پرداخت وجه لاشه خودرو به مالک خودرو فرسوده خودداری کند، تخلف است. مالکان می توانند به وسیله سامانه 124 طرح شکایت نمایند.

حیدری اعلام کرد: ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در صورت بروز این تخلف، ضمن برخورد با مراکز اسقاط متخلف، آن ها را از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده حذف می نمایند.

یادآوری می گردد که طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سال گذشته در طرح های فروش خودروسازان که به وسیله شرکت ها و در قالب قرعه کشی انجام می شد، چند مرحله ای اجرایی شد. اما در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها اجرا نشد. اما مجدد در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها که ماهِ گذشته نوبت بندی متقاضیان آن تعیین شد، مجدد حضور پیدا کرد.

شروط عمومی طرح فروش

در این طرح همانند سایر طرح های فروش، شروط عمومی نظیر داشتن گواهینامه رانندگی معتبر وجود داشت. عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در 48 ماهِ گذشته و هر کد ملی یک دستگاه جزئی از شروط بود. البته شرط اختصاصی (بلوکه شدن 100 میلیون تومان در حساب وکالتی به نام سازمان حمایت) هم در این طرح اعمال شد. اما بدیهی بود که داشتن پلاک انتظامی فعال در این طرح محدودیت ایجاد نکند.

متقاضیانی می توانستند در این طرح شرکت نمایند که خودروی فرسوده آن ها مدل 1385 یا قبل از آن باشد. ضمن اینکه پلاک و سند خودرو فرسوده نیز به نام متقاضی ثبت نام باشد.

زوتی DL5 پارس خودرو رونمایی شد / همه چیز درباره کراس اوور اختصاصی پارس خودرو

زوتی DL5 پارس خودرو رونمایی شد / همه چیز درباره کراس اوور اختصاصی پارس خودرو

تارا V1 پلاس با گیربکس نو فراوری می گردد / معرفی تیپ های تارا ایران خودرو

ری را ایران خودرو با نام نوی به بازار می آید / ماجرای تغییر نام خودروهای نو

قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟

منبع: ایسنا

منبع: بیت ران
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1436

به "طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جزئیات تازه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جزئیات تازه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید