تور ترکیه قیمت: گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه

به گزارش مجله فان پی سی، بعضی از رسانه های ترکیه از تماس تلفنی آکار و آستین و رایزنی دو طرف درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه خبر دادند.

تور ترکیه قیمت: گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه قیمت در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی طبق گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه، حلوصی آکار وزیر دفاع این کشور در تماس تلفنی با لوید آستین همتای امریکایی خود درباره موضوعات مختلفی به تبادل نظر و رایزنی پرداختند.

طبق این گزارش آکار و آستین در این تماس تلفنی اقدام به آنالیز مسائل دوجانبه و منطقه ای دفاعی و امنیتی نموده و در ادامه بر گام هایی بمنظور ایجاد یک دستور کار مثبت پیش از ملاقات برنامه ریزی شده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تمرکز کردند.

چندی پیش اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید نموده بود که، مناقشات موجود میان آنکارا و واشنگتن بر سر جنگنده های اف-35 از اولویت های وی در ملاقات و تبادل نظر با بایدن در اسکاتلند است.

مناقشه موجود میان آمریکا و ترکیه که منجر به حذف آنکارا از برنامه اف-35 شد، پس از تصمیم آنکارا برای خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 ساخت روسیه شروع شده است.

قرار است بایدن برای حضور در نشست سران گروه 20 در رم راهی ایتالیا شده و ضمن ملاقات با پاپ فرانسیس در شهر واتیکان، برای شرکت در اجلاس رهبران دنیا در تاریخ اول و دوم نوامبر در سفری به گلاسکو در مراسم شروع بیست و ششمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در خصوص تغییرات آب و هوا موسوم به کُپ26 حضور داشته باشد.

اردوغان، همتای ترکیه ای وی نیز قرار است در هر دو گردهمایی شرکت کند و در صورت هماهنگی برنامه های او و بایدن، جلسه ای میان دو طرف برگزار گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1040

به "تور ترکیه قیمت: گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه قیمت: گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید