گفتگوهای دشواری را با دیپلماتهای چین پیش بینی می کنیم

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه در یک نشست خبری گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور پیش بینی می نماید گفتگوها با دیپلمات های بلندپایه چین در نشست دوجانبه ای که قرار است پنج شنبه هفته آینده در شهر آنکورج ایالت آلاسکا برگزار گردد، سخت خواهد بود.

گفتگوهای دشواری را با دیپلماتهای چین پیش بینی می کنیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پرایس در این نشست خبری گفت: این یک مکالمه سخت خواهد بود، [اما] در شرح اینکه چگونه اقدامات و رفتار پکن امنیت، رفاه و ارزشهای نه تنها ایالات متحده بلکه شرکا و متحدانمان را به چالش می کشد، صریح و بی پرده خواهد بود. روی دیگر سکه آن است که ما همچنین راه هایی را برای همکاری که در راستای منافع ماست، آنالیز خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اضافه نمود که انتظار دارد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید موضوعات مربوط به هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان، دریای چین جنوبی، تجارت و منشأ بیماری ویروسی کرونا را در تبادل نظر با دیپلمات های چینی مطرح نمایند.

پرایس در ادامه اضافه نمود دولت بایدن از چین انتظار دارد که در تغییر لحن خود در روابط دوجانبه جدیت نشان دهد! وی همچنین گفت که روابط ایالات متحده- چین چند وجهی و مبتنی بر رقابت است.

لازم به ذکر است، روز پنج شنبه هجدهم مارس بلینکن و سالیوان در ایالت آلاسکا با یانگ جیه چی مدیر روابط خارجی و دفتر کمیسیون مرکزی چین و وانگ ئی وزیر خارجه چین ملاقات و پیرامون روابط دوجانبه واشنگتن- پکن تبادل نظر خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 700

به "گفتگوهای دشواری را با دیپلماتهای چین پیش بینی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوهای دشواری را با دیپلماتهای چین پیش بینی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید