چهارهزار و 562 متقاضی مسکن ملی همدان در انتظار تامین زمین

به گزارش مجله فان پی سی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای ساخت واحد های مسکونی طرح اقدام ملی فراوری مسکن همدان، چهار هزار و 562 متقاضی در انتظار تامین زمین هستند.

چهارهزار و 562 متقاضی مسکن ملی همدان در انتظار تامین زمین

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از همدان،داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد: در مجموع 32 هزار و 358 متقاضی طی پنج مرحله اقدام در طرح مسکن ملی، نام نویسی کردند که نزدیک به 14 هزار تن از آن ها متقاضی مسکن در شهر همدان هستند.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید در سال جاری، واحد های مسکونی 9 هزار و 118 متقاضی در استان همدان مشخص تکلیف گردد.

حسینی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح اقدام ملی و فراوری مسکن زمین های محدوده شهر ها اختصاص یافته است، اسم کرد: زمین اجرایی این طرح، در بسیاری از شهر های استان تامین شده و در سه شهر همدان، ملایر و تویسرکان در انتظار تصویب زمین های الحاقی در طرح جامع شهری هستیم.

او ادامه داد: انتظار داریم برای اجرای این طرح کل اراضی مازاد متعلق به دولت شناسایی و برای مشخص تکلیف به اداره کل راه و شهرسازی معرفی گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ابراز داشت: از تعداد کل متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، 6 هزار و 381 متقاضی افتتاح حساب و پنج هزار و 990 تن، 40 میلیون تومان وجه اولیه را به حساب واریز کردند.

او با اشاره به اینکه بعضی هم مرحله دوم واریز وجه را هم انجام داده اند، اضافه نمود: برای اجرای این طرح، تا به امروز برای 2 هزار و 824 واحد مسکونی زمین اختصاص یافته است.

حسینی گفت: 14 هزار متقاضی در شهر همدان نام نویسی نموده اند که با پالایش اطلاعات خانوار، از این تعداد 10 هزار و 467 تن تایید نهایی شده اند.

او ادامه داد: از متقاضیان تایید شده، چهار هزار و 724 تن افتتاح حساب و تعداد چهار هزار و 723 تن وجه اولیه را واریز نموده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تاکید نمود: برای یک هزار و 646 واحد در شهر همدان تخصیص زمین داده شده است و برای چهار هزار 562 متقاضی زمین کم داریم.

او اضافه نمود: در بعضی از شهر های استان زمین به صورت گروهی تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شده است.

حسینی اعلام کرد: بر اساس طرح جامع شهری همدان، 680 هکتار به این شهر اضافه نموده گردد که برای برطرف مشکل مسکن باید هرچه سریعتر مشخص تکلیف گردد.

این مسئول ادامه داد: طرح مطالعاتی 60 هکتار از این 680 هکتار شروع شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده کاربری های مختلف در آن در نظر گرفته شده است.

منبع ایرنا

ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1000

به "چهارهزار و 562 متقاضی مسکن ملی همدان در انتظار تامین زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارهزار و 562 متقاضی مسکن ملی همدان در انتظار تامین زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید