تور هند: همکاری های بین المللی دانشگاهی میان چابهار و کراچی شروع شد

به گزارش مجله فان پی سی، در راستای افزایش تعاملات بین المللی در حوزه آموزش میان دانشگاه بین المللی چابهار و دانشگاه کراچی واقع در پاکستان طی نشستی به صورت مجازی با مدیران دانشگاه کراچی موضوعات مختلف مطرح و آنالیز شد.

تور هند: همکاری های بین المللی دانشگاهی میان چابهار و کراچی شروع شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه استان ها خبرنگاران، در راستای افزایش تعاملات بین المللی در حوزه آموزش میان دانشگاه بین المللی چابهار و دانشگاه کراچی واقع در پاکستان طی نشستی به صورت مجازی با مدیران دانشگاه کراچی موضوعات مختلف مطرح و آنالیز شد.

ناصر آبروِش گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی ازجمله بورسیه بین الملل، آزمون آیلتس، مسائل فرهنگی و بورس بومیان مستقر در مرز ریمدان در حوزه پاکستان مطرح شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل به دانشجویانی که خانواده های آن ها در دو طرف مرز ریمدان زندگی می نمایند و به نوعی تابعیت دو کشور را دارند بورسیه تحصیلی و پذیرش آزاد در راستای شیوه نامه ها اعطا می گردد.

وی با بیان اینکه در کراچی چندین مجموعه دانشگاهی در حال تدریس زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی هستند توضیح داد: بعلاوه مقرر شد دانشجویان کشور همسایه و برادر(پاکستانی) که به زبان فارسی مسلط هستند در دانشگاه بین المللی چابهار به طرق مختلف و بر اساس شیوه نامه های داخلی بورس کامل، بورس تحصیلی و پذیرش آزاد برای دو سال آینده به منظور توسعه ارتباطات در نظر گرفته گردد.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار به موضوع اشتراکات بین دو دانشگاه پرداخت و گفت: به اسم مثال در رشته های مورد احتیاج چابهار و کراچی می توانیم در مباحث آموزشی تا مقطع کارشناسی ارشد رشته های انیمیشن و فراوری محتوا، پتروشیمی، آی تی و فولاد و گردشگری همکاری های مطلوبی داشته باشیم و در واقع بحث مهم تبادل رشته و دانشجو رقم بخورد تا نقش آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، مالی ، امنیتی مرزها پایدار بماند.

وی افزود: البته در پی رشته هایی هستیم که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و این موضوع برای ما حائز اهمیت است و بعلاوه پس از انعقاد تفاهم نامه، آکادمی زبان اردو هم در دانشگاه بین المللی چابهار راه اندازی خواهد شد.

آبروِش ادامه داد: در این نشست مقرر شد پیش نویس اولیه تفاهمنامه طی 10 روز آینده تهیه و در نخستین زمان ممکن مبادله گردد.

وی با بیان اینکه چابهار و کراچی ظرفیت مناسبی برای همکاری دارند اضافه نمود: پیگیری این موضوع به این دلیل است که طی سال های آینده دانشگاه بتواند به اسم موتور توسعه نقش خود را در مورد مهمترین بندر راهبردی و مرکز دریایی جمهوری اسلامی ایران و بندر گوادر به اسم مهمترین بندر کشور پاکستان در قالب شریک تجاری فعالیت کند و ضمن تبادل اطلاعات آموزشی از ظرفیت های طرفین استفاده گردد.

این نشست به صورت مجازی و با حضور نماینده وزارت امور خارجه در چابهار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، دکتر بیگیان نماینده روابط بین الملل، سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار و قائم مقام دانشگاه کراچی و مدیران آموزشی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1001

به "تور هند: همکاری های بین المللی دانشگاهی میان چابهار و کراچی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: همکاری های بین المللی دانشگاهی میان چابهار و کراچی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید