هشدار سازمان بین المللی کار: 195 میلیون کارگر تمام وقت در نیمه دوم سال بیکار می شوند

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران: سازمان بین المللی (دنیای) کار(ILO) پیش بینی کرد که در نیمه دوم امسال میلادی و تحت تاثیر رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا، 195 میلیون کارگر تمام وقت در دنیا بیکار شوند.

هشدار سازمان بین المللی کار: 195 میلیون کارگر تمام وقت در نیمه دوم سال بیکار می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، 6.7 درصد از ساعت کار موجود در سراسر دنیا طی 6 ماهه دوم سال 2020 از میان خواهد رفت که رخداد می تواند معادل بیکاری 5 میلیون کارگر تمام وقت در کشورهای عربی، 12 میلیون نیروی کار تمام وقت در اروپا و 125 میلیون شاغل تمام وقت در آسیا و اقیانوسیه باشد.

سازمان بین المللی کار تبعات رکود مالی ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا را بیش از بحران مالی سال 9-2008 ارزیابی و برآورد نموده که طبقه متوسط دنیا، معادل 100 میلیون نیروی کار ماهر، بیشترین آسیب را از بیکاری گسترده در دنیا متحمل شوند.

این گزارش می افزاید که نیروی کار شاغل در بخش مسکن و هتلداری، رستوران داری، خرده فروشی، فراوری و فعالیت های اداری و تجاری بیش از سایر بخش ها در معرض بیکاری قرار خواهند داشت و تنها در آمریکا 43.2 درصد نیروی کار فعال در این بخش های پرخطر شاغل هستند. این نرخ در اروپا و آسیای مرکزی 42.1 درصد و در سطح دنیای 37.5 درصد است.

مطابق اعلام سازمان بین المللی کار، در حال حاضر به دلیل اجرای سیاست قرنطینه در بسیاری از کشورها بیش از چهار پنجم(81 درصد) نیروی کار دنیا معادل 3.3 میلیارنفر با توقف و کاهش فعالیت مراکز شغلی خود روبرو شده اند و این می تواند هشداری نسبت به احتمال بالای وقوع عظیم ترین بحران مالی پس از جنگ دنیای دوم باشد.

مطالعه جدید این سازمان همچنین نشان می دهد که 1.25 میلیارد کارگر در دنیا در بخش هایی شاغل هستند که با خطر بالای اخراج، کاهش دستمزد و ساعت کار روبرو اند. گذشته از این حدود 2 میلیارد نفر نیز در کشورهای درحال توسعه و اقتصادهای نوظهور در بخش های غیررسمی مشغول به کار هستند که در شرایط بحران مالی با خطر بالاتر بیکاری رو به رو خواهند شد.

سازمان بین المللی کار در خاتمه تاکید نموده که خروج از این بحران بدون همکاری تمامی کشورهای دنیا امکانپذیر نیست و بدون اتخاذ سیاست های همگرایانه و کارآمد، نرخ بیکاری در دنیا می تواند از پیش بینی حاضر نیز بدتر گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 117

به "هشدار سازمان بین المللی کار: 195 میلیون کارگر تمام وقت در نیمه دوم سال بیکار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بین المللی کار: 195 میلیون کارگر تمام وقت در نیمه دوم سال بیکار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید