مکرون با همان طرح فرانسه به لبنان می رود

به گزارش مجله فان پی سی، رئیس جمهوری فرانسه با اعلام قصد خود برای سفر به لبنان تاکید نمود که طرح پیشنهادی این کشور برای لبنان هنوز روی میز است.

مکرون با همان طرح فرانسه به لبنان می رود

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری اعلام نمود که میخواهد برای سومین بار به لبنان سفر کند.

ماکرون با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی فرانسه برای لبنان هنوز روی میز است، گفت که به جز طرح فرانسه راهکار دیگری برای بحران لبنان وجود ندارد و او تمام کوشش خود را برای یاری به تشکیل کابینه ای (در لبنان) انجام خواهد داد.

پیش از این اظهارات ماکرون، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور یکدیگر را به کارشکنی در فرایند تشکیل کابینه متهم نموده و دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان حریری را به تک روی در تشکیل کابینه و نادیده دریافت توصیه های میشل عون در این زمینه متهم نموده بود.

حریری روز آدینه با انتقاد شدید از عون، ریاست جمهوری لبنان را به کوشش برای سوق دادن درگیری های دولتی به سمت اختلافات فرقه ای متهم کرد.

بعضی دیپلمات های فرانسوی امروز (شنبه) در گفت وگو با رسانه های لبنانی فاش کردند: سفر سوم ماکرون به لبنان با دو سفر قبلی او به ویژه از جهت نظارت مستقیم بر شرایط سازوکار اجرایی طرح فرانسه که بند اول آن مربوط به ماموریت تشکیل کابینه است، متفاوت خواهد بود.

این منابع دیپلمات گفتند: سطوح رسمی فرانسه در این دوره بر خلاف چند هفته قبل به پفراینده لبنان به عنوان یک اولویت جدی نزدیک شده اند.

آنها افزودند: در ریاست جمهوری لبنان صحبتی از تاریخ دقیق سفر ماکرون به بیروت نیست اما اهمیت پفراینده لبنان اجازه نمی دهد که این سفر چند هفته به تاخیر بیفتد.

این منابع در ادامه گفتند: آنچه رئیس جمهور فرانسه درباره تحقق بعضی امور اساسی اشاره نمود، به مقدمات این سفر هم در پاریس و هم در ارتباط با طرف لبنانی مربوط می گردد و فرایند رایزنی های پاریس با رهبران لبنان تا چند روز قبل ادامه داشت.

آنها با اشاره به بیانیه چند ساعت قبل وزارت خارجه فرانسه از فعالیت خود در پفراینده لبنان اظهار کردند: این مساله نشان می دهد که پفراینده لبنان موضوع داغ فرانسه است.

منابع یاد شده در ادامه احتمال دادند که پیش از سفر آینده ماکرون به لبنان، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه سفر مقدماتی به این کشور داشته باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 592

به "مکرون با همان طرح فرانسه به لبنان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون با همان طرح فرانسه به لبنان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید