مقاله: تقابل علی کریمی و جواد نکونام در قاب لیگ

به گزارش مجله فان پی سی، علی کریمی و جواد نکونام علاوه بر موفقیت هایی که در دوران بازیگری شان در لیگ های معتبر اروپایی داشتند، در نوع ورود به عرصه مربی گری مسیر مشابهی را پیموده اند. هر دوی آن ها بدون تجربه جدی دستیاری، مشغول سرمربی گری شدند. کریمی یک تجربه عجیب و پرحاشیه را در نفت تهران سپری کرد و نکو هم زیر سایه هیاهویی تمام نشدنی، در بابل مشغول به کار شد. به نظر می رسید هر دو مربی در اولین انتخاب، مرتکب اشتباه شده اند اما هنوز زمان کافی برای جبران این اشتباه ها وجود داشت. جواد بعد از ترک بابل، راهنمایی نساجی را پذیرفت. تیمی که با داوود مهابادی در بحران قرار داشت، با حضور نکونام احیا شد و انتها بعد از 24 سال به سطح اول فوتبال ایران رسید. صعود با نساجی به لیگ برتر، یک موفقیت بزرگ برای سرمربی تازه کار این باشگاه به شمار می رفت. همزمان با نتایج درخشان جواد نکونام، علی کریمی هم ماموریتش در فوتبال رشت را با موفقیت به انتها برد. او روی نیمکت سپیدرود نشست و توانست این تیم را در جدول لیگ برتر حفظ کند.

مقاله: تقابل علی کریمی و جواد نکونام در قاب لیگ

شاید جرقه اختلافات زمانی زده شد که کارلوس کی روش تصمیم گرفت بازوبند کاپیتانی را از علی کریمی گرفته و بر بازوی جواد نکونام ببندد. گرچه جادوگر ابتدا واکنش نشان نداد اما حرکت جالب او وقتی محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش و جوانان همراه علی کفاشیان راهی کمپ تیم ملی شد، در خاطره ها ماند. گودرزی در ابتدای جلسه، علی کریمی را خطاب قرار داد و از مسائل پرسید اما علی کریمی انگشت اشاره خود را به سمت جواد نکونام برد و گفت: اول کاپیتان تیم ملی...

علی کریمی و جواد نکونام، هرگز دو چهره ای نبودند که بتوان تشابه های زیادی بین آن ها پیدا کرد. نه از نظر اخلاقی و نه نوع فوتبال شاید آنقدر تفاوت داشتند که حتی مقایسه شان کار منطقی به حساب نمی آمد. اتفاقاً همین تفاوت ها هم بود که آن ها را بارها مقابل یکدیگر قرار داد و امروز که قرار است در قامت سرمربی دو تیم قوتبال رو در روی یکدیگر قرار بگیرند، بهترین فرصت باری بازخوانی همه درگیری ها و تقابل هایی است که با هم داشته اند. آن ها سال ها تقابل و حرف ناگفته را با خود به استادیوم وطنی می آورند تا با تیم های شان شاید برای هم خط و نشان بکشند. از ماجرای بازوبند کاپیتانی تیم ملی تا جدایی علی کریمی و زمزمه هایی که درباره نقش نکونام در این جدایی به گوش می رسید، همه و همه حرف های ناگفته ای است که بین این دو نفر باقی مانده است.

منبع مقاله: تقابل علی کریمی و جواد نکونام در قاب لیگ

انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1017

به "مقاله: تقابل علی کریمی و جواد نکونام در قاب لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تقابل علی کریمی و جواد نکونام در قاب لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید