مقاله: بهترین گوشی های 2021 از نظر کیفیت صفحه نمایش

به گزارش مجله فان پی سی، نباید فراموش کرد در این لیست جای بسیاری از گوشی ها خصوصا گوشی شیائومی Mi 11 خالی است. محصولی که اخیرا رونمایی شده و یکی از بهترین نمایشگرهای حال حاضر را در اختیار دارد. اما متاسفانه در این آنالیز شاهد حضور آن نبودیم. با این حال قطعا در آنالیز های آینده نام شیائومی Mi 11 و به طور کلی پرچم دارهای شیائومی را بیشتر خواهیم شنید.

مقاله: بهترین گوشی های 2021 از نظر کیفیت صفحه نمایش

همچنین از وقتی پنل هایی با پشتیبانی از فناوری HDR در گوشی های هوشمند استفاده شدند، قابلیت هایی هم که اپل در نمایشگر گوشی های خود استفاده کرد، نظیر پشتیبانی از گاموت رنگی عریض، دیگر عامل رجحان آیفون ها در مقابل گوشی های اندرویدی نیست. چرا که اکنون تمام نمایشگرها از استاندارد RGB و گاموت رنگی عریض P3 پشتیبانی می نمایند. به همین خاطر کمی سخت است اگر بخواهیم فقط با در نظر دریافت قابلیت های این چنینی بهترین گوشی را از لحاظ نمایشگر انتخاب کنیم. بنابراین باید به سراغ یک فاکتور بسیار حائز اهمیت یعنی رفرش ریت تصویر برویم.

عملکرد نمایشگر گلکسی S21 اولترا را می توانید در مقایسه با سایر گوشی ها در بخش های مختلف در جدول زیر مشاهده کنید.

بهترین نمایشگر در سال 2020 و 2021 متعلق به گلکسی S21 اولترا است. محصولی که اوایل سال جاری راهی بازار شد و از لحاظ کیفیت نمایشگر به نسبت نسل های قبل با پیشرفت های زیادی همراه بود. این محصول به جدیدترین فناوری نمایشگر یعنی LTPO OLED مجهز شده که اجازه می دهد گوشی به حداکثر میزان روشنایی 1500 نیت دست پیدا کند؛ این در حالی است که در مصرف انرژی، 15 درصد به نسبت قبل عملکرد بهتری دارد. آن هم به لطف رفرش ریت متغیر که در صورت احتیاج، رفرش ریت را بین 10 تا 120 هرتز تغییر می دهد. برای مثال وقتی به یک تصویر ثابت نگاه می کنید، گوشی رفرش ریت را به 10 هرتز کاهش می دهد؛ حتی زمانی که رفرش ریت روی 120 هرتز تنظیم باشد و این فوق العاده است.

منبع مقاله: بهترین گوشی های 2021 از نظر کیفیت صفحه نمایش

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1036

به "مقاله: بهترین گوشی های 2021 از نظر کیفیت صفحه نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بهترین گوشی های 2021 از نظر کیفیت صفحه نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید