مسائل متداول گوشی های موبایل

به گزارش مجله فان پی سی، رپرتاژ آگهی - روبرو شدن با مسائل قطعات موبایل ، برای هر کاربری بسیار آزاردهنده است و هیچ کس دوست ندارد با خراب شدن قطعات موبایل روبرو گردد. از آنجا که تقریباً تمام روزهای زندگی و حتی گاهاَ تمام لحظه هایمان با گوشی های همراه می گذرد، استفاده از یک دستگاه سالم احتیاج هر فردی است. درواقع هنگامی که گوشی با مشکل خاصی از جمله خرابی صفحه نمایش روبرو می گردد، در ساعات شبانه روز با دردسرها و دغدغه های زیادی روبرو می شویم و واقعاَ حسابی حالمان خراب است!! هرچند که بعضی از مسائل پیش آمده با راهکار های بسیار ساده رفع می گردد؛ اما بعضی دیگر از خرابی های قطعات موبایل را نمی توان بدون دانش و بدون استفاده از ابزارآلات مخصوص و حرفه ای رفع کرد.

مسائل متداول گوشی های موبایل

ما در این مقاله به بعضی از مسائل رایج قطعات موبایل می پردازیم. اگر مشکل پیش آمده قابل حل باشد، بیان می کنیم. اما اگر نتوانید مشکل گوشی را حل کنید، باید به یک تعمیرگاه مطمئن و معتبر بروید و یا در بدترین شرایط مجبور هستید گوشی همراه خود را تعویض نمایید.

1.رایج ترین مشکل قطعات موبایل عدم نگهداری شارژ است.

یکی از رایج ترین مسائلی که کاربران گوشی همراه نسبت به آن معترض هستند، خالی شدن زودهنگام شارژ گوشی است. بهترین کار برای عدم روبروه با این مشکل، نگهداری صحیح از باتری گوشی است. برای سالم نگه داشتن و افزایش طول عمر باتری موبایل و برطرف مشکل شارژ خالی کردن، چند راه چاره جدی و عالی وجود دارد. در صورت انجام راه چارهها برای همواره از باتری موبایل خود محافظت و مشکل خالی کردن شارژ را به راحتی برطرف می کنید:

  • در بیشتر مواقع که به نور صفحه احتیاجی ندارید، آن را کم کنید.
  • در صورتی که به اتصالات غیر ضروری مانند دیتا و بلوتوث احتیاج ندارید، آنها را خاموش نگه دارید.
  • اگر به گوشی احتیاجی ندارید، صفحه نمایش را روشن نگه ندارید.
  • هنگام شارژ کردن گوشی، از استفاده آن بپرهیزید!

اما اگر بازهم با رعایت راه چارههای گفته شده باتری موبایل شارژ خالی کرد، بهتر است برای تعویض آن اقدام کنید. دقت کنید، برای تعویض باتری موبایل به هر تعمیرکاری مراجعه نکنید؛ چراکه این کار باید توسط فرد قابل اطمینان انجام گردد. هنگام تعویض باتری اطمینان پیدا کنید که محصول اورجینال است. برای خرید باتری موبایل اصل می توانید به سایت سورن استور مراجعه نمایید.

2.تعجب برانگیزترین مشکل گوشی، شارژ نشدن باتری است!

عدم شارژ باتری موبایل هنگام اتصال به شارژر، یکی از بدترین و تعجب برانگیز ترین مسائل گوشی های همراه است. حال چه اتفاقی می افتد که گوشی هنگام شارژ شدن، شارژ خالی می نماید و یا اصلا شارژ نمی گردد؟ علت های مختلفی باعث بروز این مشکل می گردد. اما مهم ترین دلیل آن خراب بودن شارژر یا پریز برق است. اگر مشکل شارژ نشدن گوشی به خاطر این دو مورد نباشد، حتماَ دیگر قطعات موبایل خراب شده است و به احتمال زیاد برد usb و سوکت شارژ گوشی باید تعویض گردد.

3. ناگهان با سقوط گوشی، تاچ ال سی دی می شکند. حال چکار کنید؟

آیا با مشکل شکستن تاچ و ال سی دی رو به رو شده اید؟ مطمئناً هنگام دست دریافت گوشی سهل انگاری نموده اید و ناگهان گوشی از دستتان افتاده است. این مشکل به خاطر ظرافت و دوام کم تاچ ال سی دی موبایل اتفاق می افتد که بر اثر ضربه و نیرو زیاد وارد شده بر آن به راحتی می شکند. برای تعویض تاچ ال سی دی هیچگاه خودتان نمی توانید اقدام کنید و باید برای تعمیر موبایل به یک تعمیرگاه حرفه ای مراجعه کنید. اگر تعمیرگاه قابل اعتماد نمی شناسید، بهتر است از دوستان و آشنایانتان یاری بخواهید؛ چرا که تعویض این قطعه کار هرکسی نیست و احتیاج به فرد متخصص دارد تا علاوه بر برطرف مشکل تاچ ال سی دی، به دیگر قطعات گوشیتان هم آسیبی وارد نگردد..

4.بعد از استفاده زیاد، عملکرد دوربین های گوشی با مشکل روبرو می گردد.

هنگامی که از دوربین گوشی همراه زیاد استفاده می کنید، کیفیت و عملکرد آن کاهش پیدا می نماید. این مشکل به خاطر عوامل مختلفی به وجود می آید. برای مثال، خط افتادن بر روی لنز دوربین باعث می گردد که کیفیت عکس ها نسبت به قبل کاهش پیدا کند و گاهی اوقات روی لنز های دوربین به تدریج هاله های رنگی ایجاد می گردد که برای تعمیر موبایل باید به سراغ یک تعمیر کار سخت افزاری حرفه ای بروید.

5. بالا آمدن ناگهانی برنامه ها بسیار آزاردهنده است.

اگر هنگام گشتن در صفحات موبایل با مشکل بالا آمدن اتوماتیک برنامه ها رو به رو شده اید، بی شک ویروس های مخرب وارد گوشی شما شده اند. برای مثال، هنگامی که اپلیکیشن تلگرام به صورت اتوماتیک اجرا و وارد کانال اختصاصی می شوید، باید به دنبال برنامه هایی باشید که به تازگی به صورت اتوماتیک نصب شده اند یا شما برای نصب آنها اقدام نموده اید. بعد از پیدا کردن برنامه ها سریعا برای پاک کردن آن ها اقدام کنید. اگر با انجام این کار باز هم با مشکل باز شدن اتوماتیک برنامه ها رو به رو شدید، باید گوشی خود را به دست یک تعمیرکار عیب یابی بسپارید.

6.هنگام آب خوردگی گوشی از کار بیفتد.

یکی از مسائل بسیار شوک آور برای کاربران، افتادن گوشی داخل آب است. هنگام تماس گوشی با آب ممکن است قطعات موبایل با صدمات بسیار جبران ناپذیری روبرو گردد. از آنجا که قطعات موبایل بسیار ظریف و حساس هستند، هنگام تماس با آب بسیار سریع واکنش نشان می دهند و حتی احتمال سوختگی و از کار افتادن آنها وجود دارد. در بیشتر مواقع برد و تاچ ال سی دی موبایل می سوزد.

برای این که گوشی هنگام افتادن در آب با صدمات جدی روبرو نگردد باید سریعاً آن را از داخل آب بیرون آورید و اگر باتری موبایل قابل جدا شدن است، آن را از داخل گوشی خارج کنید و گوشی و باتری را داخل دستمال نرم قرار دهید. برخلاف توصیه خیلی ها، هیچگاه از سشوار برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید. این کار باعث می گردد رطوبت بیشتری به داخل گوشی برود و به قطعات موبایل آسیب بیشتری برساند.

7. با افت سرعت گوشی در گذر زمان روبرو شدید؟

سرعت گوشی با توجه به توانایی آن به مرور زمان کاهش پیدا می نماید و می توان گفت همه گوشی ها با این مشکل روبرو می گردد اما کدام گوشی زودتر یا دیرتر دچار افت سرعت گردد، بستگی به مدل آن دارد. بنابراین گوشی های در رده پایین با حافظه داخلی کم زودتر دچار افت سرعت می شوند و خیلی زود هنگ می نمایند.

بیشتر اوقات مشکل کند شدن سرعت گوشی به خاطر مسائل نرم افزاری است. اما گاهی اوقات به دلیل خرابی قطعات گوشی نیز این مشکل به وجود می آید. پس اگر مشکل گوشی شما از روش های نرم افزاری بر طرف نشد، برای تعمیر موبایل باید تعمیرکار مراجعه کنید.

سورن استور؛ انتخابی برای آسودگی…

گوشی های همراه یکی از با ارزش ترین وسایل شخصی هر فردی است که در صورت خراب شدن ناگهانی آن، زندگی کردن سخت و سخت به نظر می رسد و گاهاَ بخشی از اطلاعات حیاتی و خاطراتمان برای همواره پاک می گردد! پس توصیه می گردد قبل از این که با مسائل گوشی و خراب شدن قطعات موبایل رو به رو شوید، از آن به خوبی مراقبت کنید تا خیلی زود عمر موبایل کم نگردد و در برابر عوامل خارجی آسیب نبیند.

از همین رو، فروشگاه قطعات موبایل سورن استور، آماده ارائه انواع باکیفیت ترین قطعات موبایل به سراسر کشور می باشد و اطمینان داشته باشید که تخصص مجموعه سورن استور، ارائه مناسبترین قیمت برای باکیفیت ترین تاچ ال سی دی و دیگر قطعات موبایل است.

شماره تماس پشتیبانی: 09351181815

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 418

به "مسائل متداول گوشی های موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل متداول گوشی های موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید