مرگبارترین مکان تاریخ کره زمین کجاست؟

به گزارش مجله فان پی سی، تماشا دایناسور های شکارچی مختلف در یک زیستگاه بسیار نادر است، زیرا آن ها ترجیح می دهند در زیستگاهی که موجودات کوچکتر زیادی وجود دارد برای شکار تنها باشند. اما در این منطقه، طعمه اصلی آن ها شکارچیان دیگر با همان مقدار یا حتی بزرگتر بوده اند.

مرگبارترین مکان تاریخ کره زمین کجاست؟

امروزه بر روی زمین مکان های خطرناک زیادی وجود دارند که ما آن ها را بعنوان منطقه ها خطرناک می شناسیم، اما این نقاط همواره اینطور نبوده اند. درست مانند برخی از آرام ترین و صلح آمیزترین نقاط سیاره ما که در گذشته اصلا آرام نبودند.

مطالعه ای به وسیله محققان دانشگاه دیترویت مرسی در راستای مطالعات دانشگاه پورتسموث با هدف کشف خطرناک ترین مکان روی زمین در طول تاریخ انجام شد.

متخصصان و باستان شناسان با همکاری هم در پی این بودند تا نه تنها اطلاعات تاریخی مربوط به دوران باستان، بلکه فسیل های شکارچیان ترسناکی که در منطقه ها خاصی از برخی قاره های خاص زندگی می کردند را تجزیه و تحلیل نمایند.

تمام محققان جذب فسیل های گروه Kem Kem شدند. این گروه در بستر های زمین شناسی متمایز تشکیل شده اند، یک بستر قدیمی تر بنام دویرا و یک بستر جوان تر بنام گاراسبا. این گروه ها در منطقه کم کم در شرق مراکش و بعلاوه بخشی از صحرای بزرگ آفریقا پیدا شده اند.

این دو گروه نمونه ای از فسیل های بسیار منحصربفرد از دایناسور ها هستند که قدمت آن ها به 100 میلیون سال قبل بر می شود (دوران کرتاسه پسین). نکته جالبی که از بررسی این فسیل ها بدست آمده این است که بیشتر آن ها دایناسور های تروپود (Theropod) درنده (از دسته دایناسور های گوشتخوار) بودند.

تماشا دایناسور های شکارچی مختلف در یک زیستگاه بسیار نادر است، زیرا آن ها ترجیح می دهند در زیستگاهی که موجودات کوچکتر زیادی وجود دارد برای شکار تنها باشند. اما در این منطقه، طعمه اصلی آن ها شکارچیان دیگر با همان میزان یا حتی بزرگتر بوده اند.

پنجه های دایناسور های شکارچی مختلف از گروه Kem Kem

این موضوع را می توان با مجموعه شگفت انگیز پنجه هایی که باستان شناسان در این منطقه کم نظیر یافته اند مشاهده کرد. چنین پنجه هایی نشان می دهند که بیشتر دایناسورها/مارمولک هایی که در این منطقه بودند از جمله جانواران درنده بوده اند.

محققان موسساتی که در بالا نام آن ها ذکر شد از این موضوع متعجب هستند که چطور این تعداد از گونه های شکارچی در این منطقه که آب تقریبا در آن کمیاب است زنده مانده بودند. با تحقیقاتی که به وسیله زمین شناسان صورت گرفته است، فرض آن ها بر این است که 100 میلیون سال پیش، این مکان دارای رودخانه های وسیعی بوده که به شکارچیان اجازه تغذیه می داده است.

موقعیت جغرافیایی Kem Kem ها و رخنمون ها (سنگ های بستر که بر سطح زمین آشکار شده اند)

با این حال حتی منابع آبی هم امن نبودند، زیرا فرض بر این است که حتی رودخانه ها نیز مملو از کروکودیل های شکارچی بودند (جد کروکودیل های امروزی) که میزان آن ها پنج برابر بزرگتر از میزان واقعی تمساح های امروزی بود.

کارشناسان خطرناک ترین شکارچی را دایناسور تروپود کارکارودونتوسور صحرای سینا می دانند (Carcharodontosaurus saharicus theropod) و دلیل آن جثه بزرگ اش بود که تقریبا 14 متر بوده و وزن احتمالی آن حدود 15 هزار کیلوگرم بوده است.

یکی دیگر از گونه های شکارچی خطرناک گونه پتروسور بود. اگر بخواهیم این گونه دایناسور را به زبان ساده توصیف کنیم باید بگوییم که او یک کروکودیل پرنده بزرگ بود که توانایی شناکردن در زیر آب برای شکار را نیز داشت. پن ها ن شدن از این دایناسور شکارچی تقریبا غیر ممکن است.

فقط تصور کنید که کوچکترین موجودی که در اطراف شما وجود دارد، جثه ای دو برابر شما دارد و 90٪ این موجودات شکارچی هستند که همگی در محیطی عمدتا بیابانی قرار دارید. این تصویر کارشناسان را تقریبا به این نتیجه می رساند که منطقه KemKem را می توان مرگبارترین مکان تاریخ در نظر گرفت.

منبع: فرادید
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1335

به "مرگبارترین مکان تاریخ کره زمین کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگبارترین مکان تاریخ کره زمین کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید