مراقب ظروف بسته بندی آنتی باکتریال حاوی نقره باشید ، توسعه فناوری نانوزیست حسگر برای تشخیص بیماری های خونی خبرنگاران

به گزارش مجله فان پی سی، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

مراقب ظروف بسته بندی آنتی باکتریال حاوی نقره باشید ، توسعه فناوری نانوزیست حسگر برای تشخیص بیماری های خونی خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

قرص های ضدعفونی کننده با اثربخشی بالا به بازار عرضه شد

شرکت سی باند سیستمز (C-Bond Systems) محصولی به نام MB-10 Tablet به بازار عرضه نموده است که می توان از آن برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کرد. این قرص با سم پاش های معمولی قابل اسپری کردن بوده و هیچ اثر شیمیایی از خود روی سطح باقی نمی گذارند. این محصول که در لیست EPA قرار گرفته است برای ضدعفونی کردن موثر کلاس ها و اتوبوس های مدارس برای مقابله با ویروس ها و باکتری ها استفاده می گردد. محصولات موجود در لیست EPA، ویروس کرونا را از بین می برد.

فناوری نانوزیست حسگری برای تشخیص بیماری های مربوط به خون توسعه یافت

به تازگی نانوزیست حسگری برای شناسایی عدم تعادل آهن فراوری شده است. این کاوشگر زیستی نانو مقیاس چند منظوره توانایی نظارت دقیق بر اختلالات آهن در سلول ها، بافت ها و مایعات بدن را در غلظت بسیار کم، یعنی یک هزارم میلی مولار دارد. فناوری نانوزیست پیمایشگر فلورسنت مبتنی بر کربن یک روش غیرتهاجمی است که شامل تزریقات زیر جلدی یا وریدی است.

نانوحسگری که استرس را از روی عرق بدن تشخیص می دهد

همه ما در زندگی شخصی به ویژه با شیوع ویروس کرونا، در بعضی از مواقع دچار استرس شده ایم. اما تا به امروز راهی برای مشخص کمیت استرس به روشی عینی وجود نداشته است. به زودی شاید این کار به لطف یک حسگر پوشیدنی کوچک که توسط مهندسان آزمایشگاه دستگاه های نانوالکترونیکی EPFL (Nanolab) و استارت آپ ایکس سنسیو ساخته شده، امکان پذیر گردد. این دستگاه را می توان به طور مستقیم روی پوست بیمار قرار داد تا به طور مداوم غلظت کورتیزول، نشانگر اصلی استرس را در عرق بیمار اندازه گیری کند.

مراقب ظروف بسته بندی آنتی باکتریال حاوی نقره باشید

بسته بندی ضدمیکروبی برای افزایش ماندگاری و ایمنی غذا ها و نوشیدنی ها در حال توسعه است. با این حال، نگرانی در خصوص انتقال مواد بالقوه مضر مانند نانوذرات نقره از این نوع ظروف به مواد مصرفی وجود دارد. به تازگی مقاله ای در نشریه ACS Applied Materials & Interfaces به چاپ رسیده است که در آن محققان نشان دادند نقره ای که در یک پلاستیک ضدمیکروبی قرار داده شده است می تواند این مواد را ترک کند و نانوذراتی را در غذا ها و نوشیدنی ها تشکیل دهد که این فرآیند به ویژه در محصولات شیرین و حاوی قند محتمل تر است.

جدیدترین واکس خودروی تقویت شده با فناوری نانو به بازار عرضه شد

اینفینیتی واکس با استفاده از سوسپانسیون نانوپلاکت گرافن Genable® شرکت اپلاید گرافن متریالز، واکس گرافنی فراوری نموده است که نسل جدید واکس ماشین با کارایی بالا است. اینفینیتی واکس، واکس گرافنی جدید خود را در 28 ژانویه 2021 عرضه کرد، این کار پس از موفقیت در فراوری اسپری گرافنی صورت گرفت که این اسپری در سه ماهه چهارم سال 2020 به بازار عرضه شده بود. این محصول جدید اینفینیتی واکس ویژگی های برجسته پخش کنندگی آب را دارد که نتیجه افزایش آبگریزی حاصل از اعمال واکس روی سطح است، استفاده از این واکس موجب افزایش طول عمر رنگ می گردد.

راهبردی جدید برای فراوری صفحه های خورشیدی شفاف ارائه شد

این که صفحات خورشیدی شفاف باشند در نگاه اول به نظر متناقض می رسند، اما لزوماً اینگونه نیست. در سال های اخیر پنل های خورشیدی نیمه شفاف نیز فراوری شده اند، اگرچه استفاده از آن ها در الکترونیک همچنان چالش برانگیز است. این دقیقا جایی است که این تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور جوندونگ کیم به آن وارد شده اند. این تیم ادعا می نماید که اولین سلول خورشیدی کاملاً شفاف را ابداع نموده است؛ بنابراین، این سلول های خورشیدی شفاف را می توان به راحتی در صنعت الکترونیک استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 690

به "مراقب ظروف بسته بندی آنتی باکتریال حاوی نقره باشید ، توسعه فناوری نانوزیست حسگر برای تشخیص بیماری های خونی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب ظروف بسته بندی آنتی باکتریال حاوی نقره باشید ، توسعه فناوری نانوزیست حسگر برای تشخیص بیماری های خونی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید