ماسک یکبار مصرف سه لایه 3 تا 4 ساعت قابل استفاده است

به گزارش مجله فان پی سی، ایرنا/ حمید سهراب پور اضافه نمود: در حال حاضر ماسک های متعددی همانند ماسک جراحی دولایه، سه لایه، پارچه ای، ان 95 و شماری از ماسک های پیشرفته به منظور مقابله با کووید-10 در سراسر دنیا استفاده می گردد.

ماسک یکبار مصرف سه لایه 3 تا 4 ساعت قابل استفاده است

وی توضیح داد: ماسک های یک بار مصرف سه لایه جراحی به منظور استفاده روزانه برترین گزینه جهت جلوگیری از انتقال آلودگی است، اما حضور در اماکن عمومی پرازدحام و آلوده نظیر بیمارستان ها و مراکز بهداشت ودرمان که آلودگی عفونی شدید است، مستلزم استفاده از ماسک پارچه ای بر روی این ماسک است.

ماسک پارچه ای باید به صورت روزانه شسته گردد

این متخصص داخلی تاکید نمود: اما ماسک پارچه ای باید به صورت روزانه، پس از یک بار مصرف شسته گردد، مرطوب نباشد و پس از شست وشو با اتو و... خشک و سپس استفاده گردد.

سهراب پور بعلاوه با بیان اینکه ماسک باید بینی و دهان را به طور کامل بپوشاند، گفت: شستن ماسک یک بار مصرف هم کارایی ماسک را از بین می برد و بنابراین باید به طور روزانه تعویض گردد.

سهراب پور در ادامه با اشاره به ویروس هندی گفت: اکنون این ویروس در هندوستان به علت تراکم بالای جمعیتی جهش یافته و قدرت سرایت بیماری و مقدار مرگ ومیر را افزایش داده و به علت ازدحام جمعیت و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی تبدیل به یک فاجعه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه نمود: در حال حاضر مسئولین کشور باید با تدابیر مقرراتی از کنترل این ویروس به کشور جلوگیری و شهروندان هم به طور جد پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نمایند.

تاثیر مصرف الکل بر دستگاه تنفس

این فوق تخصص ریه در ادامه در مورد تاثیر مصرف الکل بر دستگاه تنفس هم گفت: الکلی که در حال حاضر به اسم ضدعفونی به کار برده می گردد، برای اشخاص سالم عوارض خاصی نداشته اما می تواند بعضی از عارضه های تنفسی را تشدید کند. وی توضیح داد: به اسم مثال، استنشاق مواد شیمیایی در بیماران مبتلا به آسم می تواند راه تنفس را تحریک و علائم بیماری را تشدید کند، اما عوارض خاصی برای اشخاص سالم نخواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 876

به "ماسک یکبار مصرف سه لایه 3 تا 4 ساعت قابل استفاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک یکبار مصرف سه لایه 3 تا 4 ساعت قابل استفاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید