لبنان، عون: از مبارزه با فساد عقب نمی نشینیم، رایزنی های تشکیل دولت از سر گرفته می شود

به گزارش مجله فان پی سی، منابع لبنانی خبر دادند که امروز میشل عون و سعد حریری طی نشستی رایزنی های مربوط به تشکیل دولت را از سر می گیرند تا این پرونده در مدتی کوتاه تر به نتیجه برسد.

لبنان، عون: از مبارزه با فساد عقب نمی نشینیم، رایزنی های تشکیل دولت از سر گرفته می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، میشل عون رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که فساد بزرگترین فاجعه در کشور است؛ زیرا مانند یک بیماری مزمن می ماند که همچنان در طول زمان ادامه می یابد و اگر از بین نرود هیچ اصلاحاتی در لبنان انجام نخواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهوری لبنان گفت: امروز مشکل ما تنها تشکیل دولت نیست، بلکه هم زمان با این فرایند درگیر مبارزه با فساد نیز هستیم.

وی گفت: جنگ ما با فساد و ریشه کنی آن بسیار دقیق است و ما هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد؛ چرا که در این باره قول دادیم و سوگند یاد کردیم.

میشل عون گفت: فرانسه برای کمک به لبنان خواستار شفاف سازی امور مالی شده است و سایر حامیان بین المللی لبنان نیز چنین شروطی دارند؛ با این حال می بینیم که برخی از افراد درگیر در پفراینده های فساد همچنان مقاومت می کنند و حاضر به تسلیم شدن نیستند.

رئیس جمهوری لبنان گفت: ما قبل از انجام تحقیقات دقیق درباره اینکه چه کسی مرتکب خطاهای بزرگ و در نهایت منجر به هدر رفتن اموال دولت و شهفرایندان شده است کسی را متهم نمی کنیم.

وی تأکید کرد: ما اکنون در جامعه ای زندگی می کنیم که آسیب های زیادی به روح و جسم آن وارد شده است؛ اما بخش زیادی از این آسیب ها به طبقه فقیر جامعه تحمیل شده است، همچنین میزان فقر میان شهفرایندان لبنانی روز به روز در حال افزایش است؛ بدون اینکه هیچ گونه اصلاحاتی در این زمینه انجام شود.

از سوی دیگر منابع کاخ ریاست جمهوری لبنان گزارش دادند که میشل عون منتظر برگزاری یک نشست با سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان است تا درباره راهکارهایی که می تواند منجر به تشکیل سریع دولت شود گفت وگو کنند.

منابع در این زمینه گزارش دادند که میشل عون پس از برگزاری نشستی با یکی از مقامات ارشد کاخ ریاست جمهوری این تصمیم را گرفته است تا درباره آخرین فرمولی که حریری برای تشکیل دولت ارائه داده بود با او گفت وگو کند.

به گفته منابع؛ رئیس جمهوری لبنان صادقانه آماده است درباره موضوعات اساسی که حریری درباره تشکیل دولت مطرح کرده است گفتگو کند تا هرچه سریعتر چالش های مربوط به پفراینده تشکیل دولت در این کشور حل شود.

قرار است رایزنی ها میان وی و سعد حریری درباره توزیع پست های وزارتی میان گروه های مختلف به ویژه راه های رسیدن به توافق درباره گزینه های پیشنهادی برای تصدی این پست ها باشد.

منابع مذکور اعلام کردند که رئیس جمهور لبنان در این زمینه رویکرد صریحی در پیش گرفته و خواستار تجدید نظر در فرایند توزیع پست های وزارتی میان مؤلفه های مختلف به ویژه درباره کنندگان مسیحیان است.

این منابع گزارش دادند که ساختار مورد نظر حریری برای تشکیل دولت که همچنان مبهم بوده و در هفته اخیر موضوع اصلی مناقشه میان طرف های مربوطه در فرایند تشکیل دولت بوده است امروز مورد بررسی قرار می گیرد.

منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان همچنین با تأکید بر ضرورت یکسان سازی استانداردها در توزیع پست های وزارتی میان گروه های مختلف گفتند: امروز توپ در زمین سعد حریری است.

منابع مذکور تصریح کردند: نشست امروز میان میشل عون و سعد حریری که در نتیجه تلاش های بشاره پتروس الراعی، اسقف مارونی های لبنان و عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان برای نزدیک کردن دیدگاه ها صورت می گیرد متمرکز بر فعال سازی مجدد بحث های مربوط به تشکیل دولت و ارزیابی مرحله کنونی و فرمول قبلی که حریری ارائه کرده بود، می شود.

این منابع در سرانجام گفتند: دو طرف برای رسیدن به یک نتیجه عملی جهت تشکیل دولت در اسرع وقت کاملاً جدی هستند و در صورتی که یکسان سازی و وحدت استانداردها در فرایند تشکیل کابینه اعمال شود دستیابی به یک نتیجه مطلوب دور از انتظار نخواهد بود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 576

به "لبنان، عون: از مبارزه با فساد عقب نمی نشینیم، رایزنی های تشکیل دولت از سر گرفته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، عون: از مبارزه با فساد عقب نمی نشینیم، رایزنی های تشکیل دولت از سر گرفته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید