عراق، اظهارات فؤاد حسین درباره تعطیلی سفارت آمریکا

به گزارش مجله فان پی سی، وزیر خارجه عراق توضیحاتی درباره تصمیم ادعایی آمریکا برای توقف فعالیت سفارت خود در بغداد و نیز مسئله حضور نظامیان تروریست این کشور ارائه کرد.

عراق، اظهارات فؤاد حسین درباره تعطیلی سفارت آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق اعلام نمود تصمیم واشنگتن برای تعطیلی سفارت خود در بغداد به خود آمریکا مربوط است، اما اگر این تصمیم اجرایی گردد پیامدهای سیاسی و امنیتی خواهد داشت و به همین دلیل بغداد ضمن برقراری تماس هایی با واشنگتن و مقامات دولت آمریکا، رایزنی هایی را در این زمینه انجام داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت با کشورهای غربی هم تماس هایی برقرار کردیم تا ایالات متحده را درباره تجدید نظر در تصمیم خود قانع نمایند. با این حال این تصمیم گرفته شده و درحال حاضر متوقف مانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فواد حسین درباره مسئله خروج نظامیان تروریست آمریکا از عراق هم گفت تصمیم برای استقرار دوباره نیروهای آمریکایی در عراق براساس توافق بین بغداد و واشنگتن بوده است و هیچ کشور دیگری در این زمینه نقشی نداشته است. در مورد گروه های مقاومت هم سفری به تهران داشتم و پس از آن گفتگوهای سیاسی با تعدادی از رهبران گروه های سیاسی در بغداد انجام دادیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 445

به "عراق، اظهارات فؤاد حسین درباره تعطیلی سفارت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، اظهارات فؤاد حسین درباره تعطیلی سفارت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید