سگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان انتخاب کنید

به گزارش مجله فان پی سی، سگ ها حیوانات خانگی بی نظیری هستند. اما همه سگ ها را نمی توان در آپارتمان نگه داشت و اگر هم بشود باید امکانات خاصی برای آنها فراهم کرد.

سگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان انتخاب کنید

همواره دلتان سگ می خواسته اما چون در آپارتمان زندگی می کنید فکر می کنی نمی توانید سگ نگه دارید و در حق حیوان ظلم نموده اید؟ خب اگر سگی مناسب انتخاب کنید و برای او امکاناتی فراهم کنید، این طور نخواهد شد.

اگر همین حالا هم سگی در آپارتمان تان دارید می توانید با کارهای زیر او را خرسند نگه دارید. اما برترین راه انتخاب سگ مناسب است.

سگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان انتخاب کنید

1- لیستی از اولویت ها تهیه کنید. اگر همین حالا هم سگ دارید پس می دانید چه چیزهایی برای تان بهتر است. اما اگر تازه دارید در پی یک سگ می شد، بهتر است ابتدا فکر کنید کدام سگ برای شرایط خاص شما در آپارتمان تان مناسب تر است. چیزهایی که در یک سگ در پیش هستید را یادداشت کنید.

  • اولین چیزی که باید راجع به آن تصمیم بگیرید این است که توله سگ می خواهید یا یک سگ بالغ.
  • سگی می خواهید که توجه و مراقبت زیادی احتیاج داشته باشد یا به در پی سگی نسبتا مستقل هستید؟
  • آیا کودکی اطراف سگ تان خواهد بود؟ بعضی نژادها بهتر با بچه ها ارتباط برقرار می نمایند.

2- در پی سگی کوچکتر باشید. فکر خوبی است که سگ تان را بر اساس محل زندگی تان انتخاب کنید. اگر در آپارتمان کوچک زندگی می کنید، سگی انتخاب کنید که خیلی بزرگ نشود. اگر همین حالا سگی بزرگ در خانه دارید، اگر می توانید آپارتمانی بزرگ تر بگیرید.

  • تحقیقات تان را انجام دهید و از اینترنت و کتاب ها مختلف بهره ببرید.

3- از میان نژادهای آرام تر سگی انتخاب کنید. وقتی در آپارتمان زندگی می کنید همسایگان تان می توانند تمام صداهای درون خانه تان را بشنوند، پس در صورتی که در ساختمان تنها نیستید، سگی آرام نگه دارید تا همسایه ها کلافه نشوند. اگر سگ دارید سعی کنید او را آرام کنید تا کمتر واق واق کند.

نژادهایی از سگ هستند که بسیار آرام اند، از میان آنها سگی انتخاب کنید.

4- سگی با مقدار انرژی مناسب انتخاب کنید. سگ های متفاوت، مقدار انرژی متفاوتی هم دارند. درست مانند خودتان، وقتی در آپارتمان زندگی می کنید سگ تان هم جای زیادی برای بازی و ورجه وورجه ندارد. پس بهتر است سگی برای آپارتمان تان انتخاب کنید که انرژی خیلی زیادی نداشته باشد و خیلی بازی نکند.

  • در پی سگ هایی باشید که احتیاج نباشد همواره آنها را مشغول نگه دارید.
  • اگر سگی پر انرژی دارید آن را چند بار در روز برای قدم زدن بیرون ببرید تا وقتی در خانه است خسته باشد و حوصله شیطنت نداشته باشد.

5- با صاحب خانه صحبت کنید. قبل از اینکه سگ خریداری کنید با صاحب خانه تان صحبت کنید. قوانین بعضی آپارتمان ها اجازه نگهداری از حیوانات خانگی را به شما نمی دهد و بعضی دیگر قوانین خاصی برای این کار دارند.

6- به یک پناهگاه حیوانات بروید. بعد از اینکه مطمئن شدید چه نوع سگی مناسب است به پناهگاه حیوانات بروید و از آنها بپرسید آیا سگی با مشخصاتی که شما می خواهید دارند یا خیر. این را هم در نظر داشته باشید که هر کسی که قرار است با این سگ زندگی کند هم باید همراه شما باشد و در انتخاب سگ دخیل باشد.

فضایی امن برای سگ فراهم کنید

1- همه فضاهای خانه را برای سگ ایمن کنید. فرقی نمی نماید که تازه می خواهید یک توله سگ درون خانه بیاورید یا از قبل هم سگ داشته اید، باید فضا را برای سگ ایمن کنید. به درون تمام اتاق های خانه بروید و آنالیز کنید آیا برای سگ تان ایمن هستند؟

  • می توانید کابینت ها و کمدهای خانه را با قفل نوزاد ایمن کنید.
  • حواس تان باشد که در خانه هیچ سیم آویزانی وجود نداشته باشد چرا که حیوان آن را می جود و برایش خطر آفرین خواهد شد.
  • اگر گیاه خانگی دارید تحقیق کنید که آیا این گیاهان برای سگ ها سمی هستند یا خیر. خیلی از گیاهان معمول خانگی برای سگ ها بسیار خطرناک اند.

2- قوانینی مشخص کنید. برای سگ قوانین و محدودیت هایی مشخص کنید. ممکن است فکر کنید سگ از این کار خوشش نمی آید اما درست نیست.

  • تصمیم بگیرید آیا سگ اجازه دارد روی مبلمان برود. اگر خیر او را از این کار منع کنید.
  • سگ تان را تربیت کنید و فرمان های اولیه مانند بشین بایست و نه را به او یاد دهید.

3- برای سگ تان فضایی خاص بسازید. سگ ها حیواناتی لانه دار هستند. این به آن معنی است که دوست دارند فضایی امن مخصوص خودشان داشته باشند. برای سگ لانه یا مکانی را در نظر بگیرید که در آن احساس امنیت کند و بتواند در آن تنها باشد.

4- سگ تان را آموزش دهید. برای تربیت و آموزش سگ تان وقتی اختصاص دهید، این یاری می نماید که بتوانید در فضای کوچک راحت تر با هم زندگی کنید و با هم تنش نداشته باشید.

5- با اضطراب جدایی دست و پنجه نرم کنید. یکی از مسائل نگه داشتن سگ ها تنها در خانه همین اضطراب جدایی است. این هنگامی رخ می دهد که شما باید برای کار کردن یا فعالیت های بیرون از خانه به بیرون بروید و سگ تان در خانه تنها باشد. این مورد در آپارتمان مشکل زیادی به وجود می آورد چون ممکن است همسایه هاتان را کلافه کند.

پارس کردن و زوزه کشیدن از نشانه های شاخص اضطراب جدایی هستند اما متاسفانه ممکن است شما تا وقتی که همسایه ها شکایت ننموده اند متوجه آنها نشوید. شما باید در مواقعی که خانه نیستید هم حیوان را مشغول نگه دارید تا حوصله اش سر نرود و از نبود شما کلافه نشود. مثلا برای او بازی هایی وقت گیر تهیه کنید. بعلاوه باید به سگ تان آموزش دهید و به او یاری کنید با نبود شما در خانه کنار آید، برای این کار می توانید از یک مربی سگ یاری بگیرید. بد نیست سری هم به دامپزشک بزنید تا مطمئن شوید مسئله ای در سلامتی حیوان پیش نیامده.

منبع: فوت و فن / wikihow.pet
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1288

به "سگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید