سوالات رایج کاشت ابرو: پاسخ به 14 پرسش مهم کاشت ابرو و پاسخ پزشکان

به گزارش مجله فان پی سی، کاشت ابروی طبیعی به روشی گفته می شود که در آن، فولیکول های مو از پشت سر و یا پشت گردن گرفته می شود و در ناحیه ابرو کاشته می شود تا موهای دائمی برای تغییر ابرو و افزایش حجم و برجستگی آن ایجاد شود.

سوالات رایج کاشت ابرو: پاسخ به 14 پرسش مهم کاشت ابرو و پاسخ پزشکان
کاشت ابروی طبیعی روش پیشرفته ای است که شامل گرفتن فولیکول های مو از پشت سر و یا پشت گردن است و سپس کاشت این فولیکول ها در ناحیه ابرو تا موهای دائمی برای تغییر ابرو و افزایش حجم و برجستگی آن ایجاد شود.

روش های دیگری هم وجود دارد که ابروها به طور پر تری دیده شوند، مثلا با یک تاتو یا استفاده از یک آرایش روزانه، اما این روش ها دارای نقاط ضعف خود هستند، یکی از این نقاط ضعف این است که این روش ها راه حل طبیعی برای حل مشکل شما نیستند. در پیوند ابرو موها را مستقیما از سر شما می گیرند، موها دائمی می شوند و نتیجه نهایی می تواند تا حد ممکن به آنچه که بیمار می خواهد، نزدیک تر باشد. (مزایای کاشت ابرو) مزایای کاشت در این روش این است که تقریبا بدون درد است، و تقریبا 5 تا 7 روز طول می کشد تا از با این روش بهبودی حاصل شود. این امر که در این روش فرقی نمی کند که تمام ابرو کاشت شود و یا قسمت هایی از آن برای بازسازی کاشت می شوند، کاملا درست است. نرخ رشد مجدد موهای پیوند شده بسیار بالا است، گرچه بیمار گاها پیوند دوم را برای رسیدن به تراکم بیشتر در ابرو انتخاب می کند.

سوالات رایج در مورد پیوند ابرو

به نقل از کلینیک کاشت ابرو رازی برای افرادی که ممکن است در یک ابروی خود چگالی و فرم ابرو خوبی نداشته باشند یا هر دو ابروی آنها مسئله ای داشته باشد، می توانند کمان ابرویی بزرگ را با کاشت موی ابرو داشته باشند. این روش باعث می شود بسکمک از بیماران راضی باشند و اگر بخواهید شما نیز آن را امتحان کنید، سؤالاتی که معمولا برای بیشتر افراد مطرح می شود، در اینجا آورده شده است.

شایع ترین علت ریزش موی ابرو چیست؟

به نقل از کلینیک زیبایی رازی تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند باعث نازک شدن موی ابرو و یا ریزش آن شود. این امر می تواند به علت کشیده شدن موی ابرو هنگام آرایش باشد، یا این امر می تواند ناشی از حوادث خاصی نظیر آسیب فیزیکی یا شیمیایی به صورت باشد. بیماری هایی که می تواند باعث ریزش مو شود نیز می تواند موجب ریزش ابرو شود. اما در بعضی موارد تنها علتی که برای بیشتر افراد وجود دارد این است که فرد با افزایش سن و پیری، ابروهای او به تدریج کم پشت می شود که ممکن است در ظاهر حالتی بدون ابرو یا ابرو با موی کم پشت به فرد دهد.

آیا من یک کاندید خوب برای پیوند ابرو هستم

بیشتر بیماران برای کاشت ابرو (کاندید کاشت ابرو) و برای جراحی بازسازی ابرو، فرد مناسبی هستند و همانطور که در بیشتر روش های جراحی انتخابی توجه می شود، فرد باید به طور معقولی از سلامتی عمومی به منظور کم کردن عوارض بالقوه عمل، برخوردار باشد. بیمارانی که به علت ژنتیکی، برداشتن یا تروما موهای ابرو خود را از دست داده اند، مناسب ترین افراد برای پیوند ابرو هستند. اگر شما بیماری هایی مانند آلوپسی آریاتا، آلوپسی فیبروس فرونتال یا شرایط خاص متابولیک که باعث از بین رفتن موی ابرو می شوند دارید، ممکن است نیاز به مشاوره پزشکی بیشتری برای اطمینان از احتمال رشد مو پس از عمل داشته باشید.

موهای مورد نیاز برای پیوند از کجا تامین می شوند

در مواردی که موی ابرو به صورت جزئی ریزش دارد و یا قسمتی از موی ابرو ریزش داشته است، موهای کاشت از ابروی دیگر گرفته می شود. برای زنان بویژه موهای مورد نیاز برای کاشت می تواند از پشت گوش یا از قسمت بالای ران ها برداشت شود. موهای این منطقه ها باعث می شود ابروی آنها طبیعی تر دیده شود زیرا موهای این نواحی، نازک تر هستند. برای آقایان، پیوند مو می تواند از منطقه ها دیگر پوست گرفته شود، و این امر بر اساس ضخامت ابروی اصلی آنها انتخاب می شود. مردان معمولا موهای ضخیم تر و بزرگتری در ابروی خود دارند.

کاشت ابرو چه مدت دوام دارد

موهایی که از فولیکول پیوندی رشد می کنند، دائمی هستند. مو به همان مقدار مویی که در سرتان رشد می کرد، رشد خواهد کرد تا طول آن همانند موی موجود در ابروی شما شود. بسکمک اززنان امروزه ابروی خود را آرایش می کنند. برای حفظ طول مناسب باید موهای پیوند شده نیز آرایش شوند، تا ظاهری همانند موهای دیگر ابرو داشته باشند.

آیا من در منطقه ای که مو از آنجا گرفته شده است، لکه کچلی خواهم داشت؟نه. هنگام برداشت مو برای کاشت در ابرو، از هر 3 یا 4 مو یکی برداشته می شود. در نتیجه حتی اگر تعداد موی برداشتی زیاد هم باشد چون از نواحی مختلفی با تعداد کم برداشته می شود، قابل تشخیص نخواهد بود.

چه تعداد مو یا فولیکول مو برای کاشت ابرو مورد نیاز است؟ برای مخفی کردن جای زخم ها، گاهی اوقات دوازده مو یا فولیکول مو و یا تعداد بیشتر همه آن تعداد مویی است که لازم است تا با توجه به مشکل شما، در ابروی شما کاشت شود. با این حال، در صورت تغییر شکل با حجم ابرو، در هر نقطه از محل ابرو 50 تا 250 پیوند در هر نقطه تعداد رایج و معمولی است. تعداد پیوند ها (فولیکول ها) مورد نیاز برای کاشت به شکل، حجم مورد نظر و تراکم موجود بستگی دارد.

آیا کاشت و پیوند مو در ابرو دائمی است؟

جراحی کاشت ابرو در واقع یک راه حل دائمی برای کسانی است که موهای ابروی آنها نازک است. درست همانند موهای نرمال، رشد، ریزش و احیا دوباره این موها را در آینده خواهید دید.

چطور می دانید که ابروهای من بعد از پیوند به چه شکلی باید باشد؟

بسکمک از مردان و زنان عکس هایی از دوران جوانی در زندگی خود و یا مدل ها و بازیگران را با خود به همراه می آورند که شکل و یا کامل بودن ابروی این افراد مد نظر آنها است. اینکار اغلب موارد بسیار مفید است. در طول ملاقات، آنها خواستار شکل ابرو پس از کاشت خواهند شد و پس از آنکه به وسیله بیمار تایید شد، فرایند کاشت انجام می شود. در مواردی که یک بیمار مطمئن نیست که حجم ابروی کاشت شده چقدر باید باشد، عکس هایی از هنرمندان و سلبریتی های مختلف می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید چه مدل ابرو با چه مقدار مو برای زیبایی صورت شما مناسب و ایده آل است.

خطرات عمل کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک روش بسیار ایمن است. کاشت ابرو یه عمل سطحی است، به این معنی که هیچ وسیله ای در عمق پوست شما نفوذ نمی کند. با توجه به ماهیت متفاوت عروقی ناحیه سر و گردن، عفونت ها به شدت نادر هستند. بعضی از افراد ممکن است تورم خفیفی در اطراف چشم خود برای یک یا دو روز پس از عمل داشته باشند. ممکن است درد یا ناراحتی مربوط به تزریق بی حسی در ناحیه ابرو وجود داشته باشد، اما در حالت کلی کاشت ابرو همانند تزریق ژل لب روش بدون دردی است. پس از آنکه بی حسی موضعی از بین رفت، درد و ناراحتی کمی به وسیله بیمار احساس می شود.

آیا برای پیوند و کاشت ابرو نیاز به بیهوشی است؟

بیماران از شروع تا پایان کاشت بیدار و هوشیار باقی می مانند. داروهای آرام بخش خوراکی و خفیفی قبل از شروع عمل به بیمار داده می شود. همچنین نیازی به تزریق آرام بخش های وریدی نیست.

مقدار بستری شدن برای کاشت ابرو در بیمارستان چند روز است؟

کاشت ابرو یک فرآیند یک روزه است که در مطب پزشک انجام می شود. مقدار دوران نقاهت بعد از عمل کاشت ابرو بستگی به زیبایی کار دارد. بعضی از بیماران پس از یک یا دو روز بعد از عمل، تورم جزئی در بالای ابرویشان تجربه می کنند. بعضی افراد ممکن است در محلی که فولیکول ها در آن کاشته شده اند خراش های کوچکی را احساس کنند که ممکن است تا 5 روز طول بکشد. در مواردی که فولیکول ها برداشته می شوند، ممکن است در بعضی از موارد به مدت چند روز خارش ایجاد شود، یا احساس سوزش خفیفی مانند سوزش ناشی از آفتاب سوختگی در فرد رخ دهد. این علائم معمولا موقت هستند و در صورت لزوم می توان به راحتی با لوسیون های موضعی مدیریت شوند.

دوره بهبودی چیست؟

زمان بهبودی و ریکاوری در این روش تقریبا یک هفته است. پوسته های کوچک در اطراف هر یک از موهای پیوند شده ممکن است ظاهر شود. این پوسته ها باید در حین دوش گرفتن به آرامی شستشو داده شوند. حدود 5 تا 7 روز بعد از عمل، پوسته ها از بین می فرایند، و لکه های کوچک صورتی رنگ را در محل باقی می گذارند. پوست صورتی که در اطراف محل پیوند قرار گرفته است، معمولا چند هفته طول می کشد و بعد از آن ناحیه پیوند بدون هیچ گونه اثر زخمی باقی می ماند.

چه مدت پس از عمل می توانم سر کارم بازگردم؟

به طور کلی، شما می توانید بلافاصله پس از سه روز به کار و فعالیت های روزمره خود بازگردید. با این حال، ممکن است بخواهید پنج یا هفت روز منتظر بمانید تا تمام علائمی که بعد از عمل در صورت شما ایجاد شده است، کاملا برطرف شود.

چه تعداد کاشت برای این روش استفاده می شود؟

در بیشتر موارد، کل فرایند نیاز به 50 تا 100 پیوند مو دارد. با این حال، ممکن است بیشتر بر اساس شرایط بیمار و توصیه های جراح، تعداد موی کاشته شده نیز تغییراتی داشته باشد.منبع: راسخون
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1024

به "سوالات رایج کاشت ابرو: پاسخ به 14 پرسش مهم کاشت ابرو و پاسخ پزشکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوالات رایج کاشت ابرو: پاسخ به 14 پرسش مهم کاشت ابرو و پاسخ پزشکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید