سند تالاب ها و همه انفال به نام منابع طبیعی صادر شود

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/لرستان معاون حفاظت محیط زیست لرستان گفت: عملیات کاداستر تالاب های استان با همکاری منابع طبیعی در حال انجام است.

سند تالاب ها و همه انفال به نام منابع طبیعی صادر شود

نبی الله قائدرحمتی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص سند مدیریت تالاب در لرستان، اظهار کرد: سند تالاب ها و همه انفال باید به نام منابع طبیعی صادر شود و سپس حفاظت آنها را به محیط زیست واگذار کند.

وی با بیان اینکه محیط زیست کار حفاظت را انجام می دهد، ادامه داد: به لحاظ قانونی هنگامی که منابع طبیعی سندی را بگیرد، می تواند آن را واگذار کند اما چنانچه وزارت نیرو سند بگیرد نمی تواند آن را واگذار کند بنابراین دولت مصوب کرد که منابع طبیعی متولی سند تالاب باشد.

معاون حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه با هماهنگی منابع طبیعی، در حال انجام کاداستر هستیم چون اعتبارات کاداستر در اختیار منابع طبیعی است گفت: البته مشخص حریم و بستر بر عهده وزارت نیرو و در استان ها برعهده آب منطقه ای است.

قائدرحمتی بیان کرد: با انجام کاداستر میزان حریم تالاب های استان مشخص خواهد شد و سند مالکیت به نام منابع طبیعی صادر می شود.

وی در خصوص کارگروه استانی مدیریت تالاب ها، یادآور شد: مدیریت زیست بومی ابتدا در شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان ها مطرح و مصوب شود که تا به امروز در بروجرد تالاب بیشه دالان را مصوب کردیم و سپس در کارگروه توسعه استان مصوب خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست لرستان شرح داد: آخرین کارگروه شهرستان پلدختر هم انجام خواهد شد و سپس در سپس در کارگروه توسعه استان مصوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس ماده 2 قانون حفاظت و احیای تالاب، سازمان محیط زیست مکلف است نیاز آبی محیط زیستی تالاب ها را مشخص و وزارت نیرو نیز مکلف است ضمن تدوین و اجرای برنامه مدون نسبت به تخصیص و تامین حقابه اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1045

به "سند تالاب ها و همه انفال به نام منابع طبیعی صادر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند تالاب ها و همه انفال به نام منابع طبیعی صادر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید