روح و کالبد هنرمند ایرانی با مهر امام رضا (ع) در آمیخته شده است

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران در ایلام، سمیه حیدری در نشست هم اندیشی جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی استان با حضور با موضوع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: روح و کالبد هنرمند ایرانی با مهر امام رضا (ع) در آمیخته شده و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که هنرمندان ایرانی آثاری در باب تکریم امام رضا (ع) خلق نموده اند.

روح و کالبد هنرمند ایرانی با مهر امام رضا (ع) در آمیخته شده است

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام ادامه داد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همچون سال های گذشته با معرفی بهترین آثار در سیره امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با فرهنگ رضوی برگزار می گردد.

این مسئول فرهنگی گفت: در بخش هنری هنرمندان می توانند در رشته های هنرهای تجسمی،دست سازه، شعر و داستان و هنرهای دیجیتالی آثاری با موضوعات جشنواره در بخش های فردی، گروهی و خانوادگی به 2 شیوه مکتوب و الکترونیک فراوری نمایند.

وی ادامه داد: علاقه مندان تا اول تیرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. هرچند این امکان وجود دارد که همچون سال های گذشته مهلت ارسال آثار تمدید گردد.

وی ادامه داد: لازم است به علت تأثیرگذاری هنرمندان در سطح جامعه، اصحاب هنر نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در استان به ویژه بین قشر کودک، نوجوان و جوان همت نمایند و اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این زمینه در کنار هنرمندان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از توانایی هنرمندان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ اعتقادی بومی محلی و بعلاوه ارسال این آثار در تاثیرگذاری شیوه های مطالعه است و نقش هنرمندان به عنوان قشر مرجع در ترغیب مردم به کتاب خوانی پوشیده نیست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: نگاه متعالی هنرمندان به مقوله کتاب ستودنی است و کوشش خواهیم کرد از این ظرفیت با همکاری نهادهایی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعلاوه حوزه هنری استان در ترویج فرهنگ منور رضوی و جلب مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی استفاده کنیم.

در ادامه چراغی کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان به معرفی جشنواره، بخش ها و نحوه ارسال آثار پرداخت.

در این نشست مدیر آموزش اداره فنی و حرفه ای، مسئول انجمن هنرهای تجسمی استان، مسئول انجمن سینمای جوان استان، مسئول انجمن شعر و ادبیات حوزه هنری، مدیران هنرستان های هنرهای زیبای پسران و دختران، مسئول واحد تجسمی حوزه هنری،مدیر انجمن خوشنویسان استان و نماینده بنیاد امام رضا در استان حضور داشتند که به بیان نظرات خود پیرامون راهکارهای ترغیب اهالی هنر جهت شرکت در جشنواره رضوی و دعوت جهت خلق آثار تجسمی با موضوع منابع جشنواره پرداختند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1412

به "روح و کالبد هنرمند ایرانی با مهر امام رضا (ع) در آمیخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح و کالبد هنرمند ایرانی با مهر امام رضا (ع) در آمیخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید