رئیس شورای اروپا خواهان آزادی ناوالنی شد

به گزارش مجله فان پی سی، رئیس شورای اروپا روز یکشنبه در یک پیغام توئیتری از مقامات روسیه خواست تا هرچه سریعتر منتقد روس بازداشت شده در مسکو را آزاد نمایند.

رئیس شورای اروپا خواهان آزادی ناوالنی شد

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از اسپوتنیک، الکسی ناوالنی یکی از منتقدان دولت روسیه شامگاه یکشنبه به وقت محلی به محض ورود به فرودگاه مسکو از سوی پلیس روسیه بازداشت شد.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا در واکنش به خبر بازداشت الکسی ناوالنی از مقام های روسیه خواست تا این منتقد سیاسی را آزاد نمایند.

میشل در یک پیغام توئیتری در این باره نوشت: بازداشت آلکسی ناوالنی به محض ورودش به مسکو غیرقابل قبول است. من از مقام های روسیه می خواهم که فوراً او را آزاد نمایند.

گفتنی است، ناوالنی یکی از چهره های منتقد دولت روسیه روز یکشنبه به وقت محلی برای نخستین بار از زمان مسمومیت ادعایی خود در تابستان گذشته از آلمان راهی روسیه شد؛ اما به محض ورود به فرودگاه مسکو توسط پلیس روسیه بازداشت شد.

سازمان خدمات زندان مسکو در بیانیه ای اعلام نمود که ناوالنی به دلیل نقضِ محکومیت زندان تعلیقی خود بازداشت شده و تا زمان برگزاری جلسه دادگاه در ماه میلادی جاری در بازداشت خواهد بود.

اکنون ناوالنی با احتمال محکوم شدن به 3 سال و نیم حبس روبروست.

گفتنی است، در پرونده ای جنجالی که به شدت مورد توجه جامعه جهانی نهاده شد، این ادعا مطرح شد که ناوالنی تابستان گذشته بدست عوامل روسیه و با استفاده از یک نوع گاز اعصاب موسوم به نوویچوک مسموم شده است؛ اتهامی که کاخ کرملین به شدت آن را رد کرد.

اما پس از آنکه ناوالنی هفته گذشته از قصد خود برای بازگشت به کشورش گفت، سازمان خدمات زندان مسکو اعلام نمود که برای دستگیری ناوالنی در هنگام بازگشت تمام اقدامات لازم را انجام می دهد. به گفته شاهدان عینی، این منتقد سیاسی 44 ساله به محض ورود به فرودگاه مسکو به سرعت بازداشت شد.، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 608

به "رئیس شورای اروپا خواهان آزادی ناوالنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای اروپا خواهان آزادی ناوالنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید