دعوای آمریکا و چین بر سر گزارش سازمان بهداشت جهانی بالا گرفت

به گزارش مجله فان پی سی، آمریکا و چین در تازه ترین تنش میان دو کشور بر سر گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره منشا ویروس کرونا به انتقاد از یکدیگر پرداختند.

دعوای آمریکا و چین بر سر گزارش سازمان بهداشت جهانی بالا گرفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید روز شنبه از چین خواست تا داده ها و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا را در دسترس قرار دهد. واشنگتن درعین حال نسبت به روش تبادل گزارش مربوط به ویروس کرونا از طرف سازمان بهداشت دنیای عمیقا ابراز نگرانی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای اظهار داشت که باید این گزارش فارغ از دخالت های دولت چین منتشر گردد. در طرف مقابل سخنگوی سفارت چین با بیان اینکه آمریکا باعث آسیب به همکاری چندجانبه در عرصه بین الملل با سازمان بهداشت دنیای شده گفت که نباید انگشت اتهام را به سمت چین و کشورهای دیگری گرفت که از سازمان بهداشت دنیای درجریان شیوع کووید-19 حمایت کردند.

در بیانیه سفارت چین در آمریکا که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: سازمان بهداشت دنیای یک سازمان معتبر و چند جانبه بین المللی در زمینه بهداشت است نه یک سازمان تفریحی که در آن به راحتی وارد و خارج شد.

این بیانیه از ایالات متحده خواسته است تا با اقدامات واقعی از کار سازمان بهداشت دنیای حمایت نموده و در مبارزه دنیای با ویروس کرونا یاری شایسته کند.

ایالات متحده تیرماه امسال به طور رسمی اظهار داشت که از سازمان بهداشت دنیای خارج می گردد این خروج تا تیر سال آینده اعمال نمی گردد.

پس از آنکه آمریکا خواهان بازبینی داده ها و اطلاعات تیم اعزامی سازمان بهداشت به چین شد، دبیرکل سازمان بهداشت دنیای روز آدینه اظهار داشت که تمام فرضیات درباره شیوع ویروس کرونا همچنان محتمل هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 681

به "دعوای آمریکا و چین بر سر گزارش سازمان بهداشت جهانی بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای آمریکا و چین بر سر گزارش سازمان بهداشت جهانی بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید