خبرنگاران محدودیت تردد از ظهر دوشنبه در بجنورد شروع می گردد

به گزارش مجله فان پی سی، بجنورد- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: از ساعت 12 ظهر دوشنبه - فردا - محدودیت تردد در بجنورد اعمال می گردد و هیچ خودروی با پلاک بومی حق خروج از مرکز استان خراسان شمالی را نداشته و هیچ خودروی نیز حق ورود به آنرا نخواهد داشت.

خبرنگاران محدودیت تردد از ظهر دوشنبه در بجنورد شروع می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، احمد برادران، شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی اعمال محدودیت های تردد در خراسان شمالی گفت: با توجه به مصوبه کمیته امنیتی ستاد ملی مدیریت کرونا این محدودیت ها برای مراکز 25 استان کشور، از جمله بجنورد منظور شده است.

وی اضافه نمود: از فردا ساعت 12 ظهر ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی از مرکز استان شروع می گردد که تا ساعت 24 روز آدینه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی نیز به مرکز استان ممنوع است، گفت: متخلفان از این دستورالعمل پنج میلیون ریال (500 هزار تومان) جریمه می شوند و موضوع کار توسط فرمانداری بجنورد خواهد بود.

برادران اعلام نمود: تعداد فوتی های بیماری کووید 19 در استان رو به افزایش است و اعمال این مصوبه در راستای اولویت سلامت مردم است.

بستری های کرونا از 320 نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه از افزایش تعداد فوتی های کرونایی استان اطلاع داد و اضافه نمود: هم اکنون تعداد موارد بستری به بیش از 320 نفر رسیده است و هنوز هیچ کاهشی در موارد بستری ها دیده نمی گردد.

دکتر سیداحمد هاشمی گفت: 2 روز است که موارد مرگ و میر به شدت افزایش یافته است و تنها شب گذشته 11 نفر در استان بر اثر کرونا جان باخته اند.

وی گفت: هم اکنون 65 درصد موارد سرپایی که به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه می نمایند تست کرونای مثبت دارند و مراکز نمونه گیری به شدت شلوغ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه آزمایشگاه های استان در 3 نوبت کار می نمایند گفت: ظرفیت آزمایشگاههای ما جوابگوی تعداد بیشتری از مراجعان برای تست کرونا نیست.

دکتر هاشمی تاکید نمود: متاسفانه شمار تجمعات، عروسی ها و دورهمی ها به شدت افزایش یافته است و تعداد عروسی های امشب و فرداشب که مصادف با میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) برپا می گردد، از شمار بیرون است.

سیر ابتلا صعودی شده است

وی سیر ابتلا به کرونا در این استان را صعودی خواند و گفت: امروز از 30 فردی که در یک مرکز پزشکی معاینه و تست شدند 20 نفر مبتلا به کرونا بودند که 15 نفر وابستگی خانوادگی داشتند.

دکتر هاشمی گفت: از شهروندان استان درخواست داریم برای حفظ جان خود و عزیزانشان محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و برگزاری همایش ها و جلسات هم با توجه به مصوبه ستاد کرونا باید محدود و تعداد افراد شرکت نماینده در آنها نیز بیش از 15 نفر نباشد و حتی المقدور از امکانات ویدئوکنفرانس استفاده گردد.

وی از ابتلای بعضی مدیران و کارمندان ادارات استان به کرونا اطلاع داد و اضافه نمود: لازم است مدیران ادارات بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه زیر مدیریت خود تاکید داشته و سلامت خود و کارکنانشان را جدی بگیرند.

اسفراین مشمول محدودیت های بیشتر کرونایی

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا علاوه بر محدودیت های ترددی در 25 مرکز استان، اعمال محدودیت های شغلی سطح 3 و 4 در این مراکز اعمال شده و برای شهرستان های بحرانی نیز محدودیت های شغلی سطح 2 اجرا می گردد که شهرستان اسفراین در این استان مشمول آن خواهد شد.

مهدی کرامتی اضافه نمود: ممنوعیت فعالیت گروه های شغلی 2 شامل پاساژها، مراکز خرید و بازارها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلاها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا (به استثنای بیرون برها) آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی ها و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

مهدی کرامتی گفت: گروه های شغلی 3 شامل دانشگاه ها، مدارس، زبانسراها، آکادمی های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلاها است و برگزاری هرگونه آزمون حضوری نیز ممنوع خواهد بود.

وی اضافه نمود: اعمال محدودیت های گروه شغلی 4 نیز شامل ممنوعیت برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها است که این گروه های شغلی از روز چهارشنبه به مدت 10 روز با اعمال محدودیت روبرو خواهند بود.

خراسان شمالی از ابتدای مردادماه تا به امروز به صورت پیوسته گرفتار شرایط قرمز کرونایی بوده است.

این استان دارای 863 هرار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 458

به "خبرنگاران محدودیت تردد از ظهر دوشنبه در بجنورد شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت تردد از ظهر دوشنبه در بجنورد شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید