خبرنگاران مجوز تزریق برای اسپوتنیک وی،تکاپوی پاکستان برای شروع واکسیناسیون کرونا

به گزارش مجله فان پی سی، اسلام آباد - خبرنگاران - پاکستان که طی روزهای آینده مجوز استفاده اضطراری از دو واکسن خارجی را صادر نموده اکنون ضمن موافقت با واکسن روسی، در تکاپوی شروع طرح واکسیناسیون علیه کرونا در این کشور است.

خبرنگاران مجوز تزریق برای اسپوتنیک وی،تکاپوی پاکستان برای شروع واکسیناسیون کرونا

به گزارش خبرنگاران، منابع رسمی پاکستان روز یکشنبه گفتند: طرح واکسیناسیون علیه کرونا در بعضی مناطق شمالی، شرقی و جنوبی این کشور به اجرا درمی آید.

برهمین اساس، وزارت بهداشت پاکستان که طی روزهای اخیر مجوز استفاده اضطراری از دو واکسن خارجی ساخت دانشگاه آکسفورد انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی آسترازنکا و واکسن سینوفارم چین را صادر نموده بود، اکنون با تزریق اسپوتنیک وی واکسن روسی کرونا موافقت کرد.

گفته می گردد روسیه تا دو هفته آینده محموله واکسن اسپوتنیک وی را به پاکستان ارسال می نماید.

دولت پاکستان بودجه 250 میلیون دلاری را به خرید واکسن کرونا اختصاص داده و رایزنی های این کشور نیز با چند شرکت بین المللی از جمله آمریکا برای دریافت واکسن کرونا ادامه دارد.

دولت چین نیز قرار است تا آخر ماه جاری میلادی 500 هزار دوز واکسن کرونا را به صورت رایگان در اختیار پاکستان قرار دهد و این کشور یک میلیون و 200 هزار دوز واکسن چینی از شرکت سنوفارم را نیز سفارش داده و که همگی آن در اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا به کار گرفته می گردد.

شرکت چینی کین سائنو نیز تامین 20 میلیون دوز واکسن کرونا را نیز به پاکستان پیشنهاد نموده و طرفین درحال آنالیز نتایج مرحله نهایی آزمایش این واکسن و معین نرخ آن هستند.

روزهای اخیر سرپرست وزارت بهداشت پاکستان اجرای طرح فراگیر ایمن سازی (واکسیناسیون) در برابر کرونا را به رغم صدور مجوز استفاده از چند واکسن خارجی، میان تمام جمعیت خود را سخت دانست و گفت: این چالشی برای دولت در جهت تامین فوری و همزمان واکسن برای تمام مردم محسوب می گردد.

فیصل سلطان گفت: ایمن سازی تمام جمعیت کشور برای دولت کار آسانی نخواهد بود، با این حال اولویت دریافت کنندگان واکسن با ورود اولین محموله واکسن های خارجی، ماموران سلامت، کارمندان بیمارستان ها و افراد 65 سال به بالا در اولویت تزریق قرار خواهند گرفت.

وی اضافه نمود: در مرحله دوم به شهروندان 60 سال و در مراحل بعدی به سنین 18 به بالا واکسن کرونا تزریق خواهد شد. تامین واکسن از اوایل اسفندماه در پاکستان شروع شده و قرار است اولین محموله به مقدار یک میلیون دوز وارد کشور گردد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند 98) تا به امروز 11 هزار و 295 نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین 532 هزار و 412 نفر در این کشور تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 626

به "خبرنگاران مجوز تزریق برای اسپوتنیک وی،تکاپوی پاکستان برای شروع واکسیناسیون کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز تزریق برای اسپوتنیک وی،تکاپوی پاکستان برای شروع واکسیناسیون کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید