تقابل سوخو-27 روسیه با میراژهای فرانسه بر فراز دریای سیاه

به گزارش مجله فان پی سی، یک فروند سوخو-27 روسیه در یک ماموریت پیروز سه فروند هواپیمای نظامی فرانسه را برفراز دریای سیاه رهگیری کرد.

تقابل سوخو-27 روسیه با میراژهای فرانسه بر فراز دریای سیاه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها عصر چهارشنبه به وقت تهران از تقابل یک فروند جنگنده سوخو-27 روسیه با سه فروند جت نیروی هوایی فرانسه بر فراز دریای سیاه اطلاع دادند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که یک فروند سوخو-27 نیروی هوایی این کشور در مرزهای جنوبی با سه فروند هواپیمای نظامی فرانسوی برخورد کرد.

وزارت دفاع روسیه نوع هواپیماهای نیروی هوایی فرانسه را دو فروند میراژ-2000 و یک فروند تانکر سی-135 ذکر کرد و اضافه نمود خلبان جنگنده روسی با رهگیری پیروز بر فراز دریای سیاه این هواپیما را تا خروج از نزدیک قلمروی هوایی روسیه همراهی کرد.

هواپیماهای ناتو از اواخر سال 2020 پروازهای شناسایی خود را نزدیک مرز روسیه تشدید نموده اند. مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو نزدیک مرز این کشور ، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

وزارت دفاع روسیه سه شنبه اعلام نمود که جنگنده های این کشور چهار فروند هواپیمای کشورهای عضو ناتو را نزدیک های مرزهای این کشور رهگیری کردند.

در این ماموریت یک فروند جنگنده میگ -31 روز سه شنبه یک فروند هواپیمای نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای بارنتس رهگیری کرد. این چهارمین مورد از اینگونه ماموریت در 24 ساعت گذشته بود.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام نمود که به دنبال تشخیص واحدهای راداری مبنی بر کوشش یک فروند هواپیمای پی -3 اریون نروژ برای عبور غیرقانونی از مرزهای هوایی، یک فروند جنگنده میگ 31 ناوگان شمالی روسیه با پرواز سریع پیروز به شناسایی و رهگیری این جت شد و آن را بر فراز آبهای دریای بارنتس همراهی کرد.

در سه مورد قبلی جنگنده سوخو-30 روسیه سه هواپیمای جاسوسی فرانسه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد. وزارت دفاع روسیه از بازگشت سالم جنگنده های خود به پایگاه های مورد نظر پس از انجام پیروز این ماموریت اطلاع داد.

آمریکا و متحدان این کشور با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه روبرو شده اند.

اخیرا نیز رسانه ها از استقرار و آماده باش جنگنده های ارتقا یافته میگ-31 نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز اطلاع دادند. به نوشته وبگاه بارنتس آبزرور جنگنده های فراصوت میگ-31 روسیه در نوایا زیملا پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 817

به "تقابل سوخو-27 روسیه با میراژهای فرانسه بر فراز دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل سوخو-27 روسیه با میراژهای فرانسه بر فراز دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید