تشدید محدودیت سفر به ایران

به گزارش مجله فان پی سی، ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از سخت تر شدن مقررات ورود به ایران برای اتباع خارجی، خصوصا مسافران اروپایی خبر داد.

تشدید محدودیت سفر به ایران

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، از تعیین الزامات تازه برای ورود مسافران خارجی به کشور و سخت تر شدن مقررات مربوط به آن خبر داد. وی پس از سرانجام جلسه این ستاد در روز شنبه، یازدهم بهمن ماه اذعان داشت:

مسافران از هر کشوری، حتی کشورهای همسایه برای سفر به ایران باید تست منفی PCR را همراه داشته باشند. همچنین قرار است از تمام مسافران ورودی دوباره تست کووید-19 گرفته شود و اگر مسافری از اروپا به کشور وارد شد علاوه بر داشتن گواهی منفی تست کرونا و انجام دوباره PCR در مرز ورودی، باید 14 روز در خانه قرنطینه شود.

این موضوع در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در انتظار مصوبه و موافقت نهایی ستاد کرونا با صدور ویزای توریستی، پس از حدود یک سال توقف بود.

با این وجود، رئیسی ابراز امیدواری کرد که اگر 6 هفته به جای مانده تا سرانجام سال، پروتکل ها به خوبی رعایت شود، تعطیلات نوروز آرامی خواهیم داشت و حتی یکی از مصوبات این جلسه ستاد به فعالیت هتل ها در مناطقی با شرایط مناسب و با رعایت پروتکل های سختگیرانه و اجرای بعضی تورها در عید نوروز با نظارت بوده است.

گفتنی است که بنا بر آمار گمرک ایران، تردد مسافران ورودی از مرزهای زمینی، ریلی و هوایی84.57 درصد کاهش داشته است. وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی نیز در بودجه سال 99 ورود 10 میلیون توریست را به کشور پیش بینی کرده بود؛ اما با شیوع ویروس کرونا، تعلیق پروازهای بین المللی، بسته شدن مرزهای زمینی و توقف صدور ویزای توریستی، برآوردهای اجرا شده بی نتیجه ماند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1160

به "تشدید محدودیت سفر به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید محدودیت سفر به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید