انواع سفر ، سفر چند روزه؟ ، مقصد؟ ، تاریخ حرکت؟ ،

به گزارش مجله فان پی سی، در دنیای امروز انواع مختلفی از سفر وجود دارد، از آنجایی که روش های سفر متنوع است افراد نیز بسته به شرایط و سلیقه خود روش های مختلف سفر را امتحان می نمایند.

انواع سفر ، سفر چند روزه؟ ، مقصد؟ ، تاریخ حرکت؟ ،

انواع مختلف سفر:

تفکیک شیوه های مختلف سفر به بخش های متنوع یا دسته های معین همیشه کار ساده ای نیست، بعضی از انواع سفرها ممکن است بیش از یک دسته را شامل شوند. به عنوان مثال شخصی ممکن است در ایام تعطیلات، سفر تفریحی و کاری خود را با هم ادغام نماید، یا مثلا عنوان سفر کوتاه مدت، برای چه تعداد روز است؟ سفر دو روزه؟ سفر چهار روزه؟ این مولفه یکی از مولفه های نامعین است.

با این توصیفات اگر چه تفکیک انواع سفر کار ساده ای نیست، اما داشتن طبقه بندی کلی نیز می تواند مفید باشد. دسته بندی مختلف سفر به ما امکان ارزیابی دقیق شرایط و برنامه ریزی بهتر را می دهد.

انواع مختلف سفر کدامند؟

مسافرت در تعطیلات

بیشتر افراد در زمان تعطیلات خود، سفر را انتخاب می نمایند، سفر در زمان تعطیلات یکی از انواع سفر می باشد که خود دارای انواع مختلفی است،که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم.

  1. سفرهای کوتاه مدت:

با پیدایش صنت هوانوردی و مقرون به صرفه شدن هزینه این سفر، سفرهای کوتاه مدت سالیانه تبدیل به سفرهای محبوبی در بین افراد شدند. آدم ها به جای اینکه در سال به یک سفر طولانی بروند تعطیلات خود را به دو یا سه سفر کوتاه مدت (سه یا چهار روزه) تغییر دادند. تحقیقات قبل از همه گیری ویروس کرونا نشان می دهد این نوع سفر یکی از محبوب ترین سفرهاست.

تورهای کوتاه مدت خبرنگاران به اروپا یکی از برترین انتخاب ها برای شما عاشقان سفر است.

  1. سفرهای بین شهری:

سفر به شهرها و گشتن در رستوران ها و مراکز خرید یکی از محبوب ترین نوع سفر در بین افراد است.

بودن در بین جامعه ای متفاوت از شهر خود و گذراندن وقت بین دیگر انسان ها از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. سالیانه افراد زیادی بین لندن و پاریس، آمستردام به گرانادا و… در حال جابه جایی هستند و اوقات خوشی را نزد یکدیگر می گذارنند.

  1. سفر به حومه شهرها:

این نوع سفر در زمان آغاز همه گیری کرونا به یکی از محبوب ترین نوع سفرها تبدیل شده است. بودن در محیطی به دور از تجمع انسانی یکی از خصیصه های مهم انتخاب این نوع سفر می باشد. پیاده روی، لمس طبیعت و استفاده از هوای پاک از دیگر ویژگی های این سفر است.

  1. سفر با تور:

یکی دیگر از انواع محبوب سفر در سال های اخیر مسافرت با تورهای گردشگری است که به وسیله آژانس های گردشگری به صورت پکیج کامل و برنامه ریزی شده در اختیار افراد قرار می گیرد.

صرفه جویی در وقت و هزینه یکی از خصیصه های مهم این نوع سفر است و بعلاوه همراهی فردی مطلع در مقام تور لیدر به مسافر اطمینان خاطر از تنها نبودن در مکان های بیگانه را می دهد. سفر با کشتی در سال های اخیر به نوع محبوب این مدل سفر تبدیل گشته است.

تورهای اروپایی خبرنگاران در سال های گذشته جز محبوب ترین تورها در بین هم وطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشورمان بوده است.

  1. مناسبت های ویژه :

بعضی از افراد شرکت در رویدادهای مهم و خاص را به عنوان گذراندن اوقات فراغت خود برمی گزینند، محبوب ترین این رویدادها مسابقات ورزشی است. شرکت در جام جهانی فوتبال،جام ملت های اروپا، المپیک، تنیس ویمبلدون لندن و رولن گاروس پاریس، مسابقات فرمول یک و… نمونه ای از رویدادهای محبوب است.

شرکت در فستیوال های موسیقی و جشن مردگان مکزیک نیز از محبوبیت ویژه ای در بین افراد برخوردارند.

امید که تا اینجا از مطالب لذت برده باشید، با خبرنگاران در ادامه انواع سفر در مقالات پیش رو همراه شوید.

سوالات متداول ویزای شنگن | چون و چرای سفر به حوزه شنگن با آژانس خبرنگاران

سفر در کرونا | نکات ضروری برای مسافران در شرایط کرونا

سفر در نوروز 1400

سفر یعنی چه؟

سفر چیست؟تا به حال حتما واژه سفر فراوان به گوشتان خورده ...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1206

به "انواع سفر ، سفر چند روزه؟ ، مقصد؟ ، تاریخ حرکت؟ ،" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع سفر ، سفر چند روزه؟ ، مقصد؟ ، تاریخ حرکت؟ ،"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید