بی حوصلگی مادران امروزی ناشی از فضای مجازی، رابطه بین اسباب بازی گران قیمت و شادی بچه ها چیست؟

به گزارش مجله فان پی سی، خیلی از والدین به ویژه مادران امروز بیشتر سرگرم فضای مجازی اند و بچه ها را با بازی های رایانه ای و تبلت و اینترنت سرگرم می نمایند.

بی حوصلگی مادران امروزی ناشی از فضای مجازی، رابطه بین اسباب بازی گران قیمت و شادی بچه ها چیست؟

به گزارش ، بچه ها به توجه و محبت والدین شان به ویژه در سال های ابتدایی زندگی، بسیار احتیاج دارند. سالهاست که روان شناسان مطرح می نمایند به علت رشد فضای مجازی و پررنگ شدن آن در زندگی مردم، خیلی از والدین توجهاتشان به سمت فرزندانشان کمتر شده و بچه ها را به جای بازی و سرگرمی واقعی به جهانی مجازی سپرده اند که نتیجه اش را هم این روز ها می بینیم.

با شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته بچه ها از زندگی طبیعی، بازی با دوستانشان، گردش و سرگرمی در پارک ها و بیرون از منزل محروم شدند و خیلی هایشان هم در فضای مجازی غرق شدند و مسئولیت این امر با خانواده ها است، چرا که بچه ها این روز ها به مدرسه هم نمی فرایند و سیستم آموزشی کنترل کمتری روی آن ها دارد. فضای مجازی، محیطی ناامن و جبران ناپذیر برای بچه ها است که آسیب های زیادی را برایشان رقم می زند.

خیلی از مادران این روز ها به علت بی حوصلگی و غرق شدن خودشان در فضای مجازی، بچه هاشان را با هم تبلت و اینترنت و بازی های رایانه ای تنها می گذارند و تصور می نمایند که راه و روش صحیح سرگرمی بچه ها همین است. در حالیکه غرق شدن در فضای مجازی انواع چالش ها را برای آن ها ایجاد می نمایند. بچه ها باید در فضای باز حضور داشته باشند، در پارک ها بدوند و بازی نمایند، با انواع وسایل مختلف خود را سرگرم نمایند، حتی همراه والدینشان به خرید بفرایند و اجتماعی شوند حال در این شرایط کرونایی همه این اتفاقات می تواند با مدیریت بیشتر و رعایت پروتکل ها صورت بگیرد، اما نه اینکه به طور کامل بچه ها در چهاردیواری منزل و با اینترنت حبس باشند.

خیلی از والدین شاید ندانند برترین نوع بازی برای بچه ها از سنین کودکی چه نوع بازی هایی است. به گفته روان شناسان برترین بازی ها از نوع ساختن و خراب کردن مثل انواع پازل ها، شن بازی، خانه سازی، طناب بازی، مسابقات گروهی، پریدن، رنگ آمیزی، پاره کردن روزنامه ها، گوله کردن، پرتاب کردن، آب بازی، توپ بازی، گرم به هوا، قایق موشک، بازی های نمایشی و عروسکی و خلاصه انواع خلاقیت های مختلف از این دست است که احتیاج به تحرک بچه ها دارد، اگر دقت کنیم خیلی از این بازی ها را می توان در منازل یا حتی حیاط خانه با بچه ها انجام داد، اما اینکه نباید بچه ها را به حال خود تنها گذاشت.

تعامل بچه ها و والدینشان در محیط های طبیعی می تواند در نوع رشد و خلق و خویشان و ایجاد یک محیط شاد اثرگذار باشد، والدینی که این روز ها مدام گله می نمایند که بچه ایشان غرغرو شدند یا تندخویی می نمایند یکی از عللش همین بی حوصلگی و نداشتن برنامه در طول روز است که والدین هوشمند در این راستا می توانند راهنمایی گر بچه هایشان باشند.

یکی از اشتباهات والدین این است که برای شاد کردن فرزندانشان تصور می نمایند می بایست اسباب بازی ها و وسایل آنچنانی در اختیارشان بگذراند در حالیکه والدین با در آغوش گرفتن فرزندشان و بازی های ساده حتی بدون کلاس های عجیب و غریب و پرهزینه که تنها آن ها را از شادی دور می نمایند و سال های کودکی شان را به نظرشان کوتاه می نماید، می توانند بچه هایشان را خلاق و شاد نمایند.

بازی های بچه ها در مکان هایی مثل طبیعت حتی بدون ابراز های خاص و اسباب های متنوع آن ها را خلاق تربیت می نماید. خیلی از والدین مدام به فکر این هستند که اسباب و وسایل بچه را نو نمایند یا انباشت گری داشته باشند، در حالیکه بچه ها باید اسباب بازی ساده داشته باشند و در طبیعت از بازی کردن لذت ببرند.

اسباب بازی های گران قیمت برای بچه ها لذت بخش نیست و والدین گرفتار امروز به جای وقت گذاشتن برای بچه های شان به سمت خرید اسباب بازی های مختلف می فرایند. بچه ها به اسباب بازی فروشی ها احتیاج ندارند، آن ها در دامن طبیعت می توانند برترین بازی ها را داشته باشند و تفکر مصرف گرایی هیچ گاه آن ها را شاد نمی نماید، بچه ها تجملات را دوست ندارند و جهان را ساده می بینند بنابراین آن ها را تجمل گرا عظیم نکنید.

اینکه ما مدام لباس های مختلف تغییر دهیم و لباس های گرانقیمت تن کنیم یا هر لباس را تنها یک بار بپوشیم، به بچه هایمان هم این تجمل گرایی را آموزش می دهیم، همین سادگی در بازی های بچه ها تا لباس پوشیدنشان نمود می یابد. چه خوب است که از همان دوران کودکی نقشه صحیح بازی کردن بچه ها و زندگی شان را در نهایت سادگی قرار دهیم.

منبع:فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 944

به "بی حوصلگی مادران امروزی ناشی از فضای مجازی، رابطه بین اسباب بازی گران قیمت و شادی بچه ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی حوصلگی مادران امروزی ناشی از فضای مجازی، رابطه بین اسباب بازی گران قیمت و شادی بچه ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید