اپل در حال کار روی موتور جستجوی اختصاصی است

به گزارش مجله فان پی سی، گفته می گردد که اپل روی موتور جستجوی خود کار می نماید تا جای گوگل را بگیرد. هم اکنون گوگل سالانه بین 10 تا 12 میلیارد دلار به اپل پرداخت می نماید تا ارائه دهنده اصلی جستجو در دستگاه های اپل باشد، اما این معامله به زودی منقضی می گردد و یک پرونده ضد انحصاری علیه گوگل توسط وزارت دادگستری ایالات متحده می تواند از تمدید آن جلوگیری کند.

اپل در حال کار روی موتور جستجوی اختصاصی است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل قبلاً اقداماتی را برای انتقال از گوگل انجام داده است. برای مثال در گزارش هایی که نخستین بار در سال 2014 منتشر شد، خبر جستجوگر اختصاصی نیز درج شد. در جستجوی صفحه اصلی iOS 14، اپل آغاز به پیوند مستقیم با وب سایت ها نموده و کاملاً گوگل را دور زده است.

پایان، تقریباً سه سال پیش، مدیر جستجو و هوش مصنوعی گوگل، جان جیاناندریا، که اکنون مدیر ارشد VP یا یادگیری ماشین و استراتژی هوش مصنوعی در اپل است، شکار شد. معین نیست که موتور جستجوی اپل چه شکلی خواهد داشت. برای مثال این یک Spotlight پیشرفته در دستگاه های iOS و OS X. است یا یک وب سایت کامل مانند Google.com.

اما واضح است که به زودی عملکرد های اپل و گوگل برای دریافت پرداخت به عنوان تأمین کننده اصلی جستجو در میلیون ها دستگاه، تحت فشار نظارتی قرار خواهند گرفت. گزارش شده است که پرداخت های گوگل به اپل حدود 20 ٪ از درآمد خدمات اپل است.

یک مسئله تبدیل شدن اپل به غول جستجو، تعهد آن به حریم خصوصی است. تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل یک بار در نامه ای سرگشاده به مشتریان خود گفته است: دل تجاری ما بسیار سرراست است: ما محصولات عالی می فروشیم. ما بر اساس محتوای ایمیل یا عادات وبگردی شما نمایه ای برای فروش به تبلیغ کنندگان نمی سازیم. ما این کار را نمی کنیم. از اطلاعاتی که در iPhone یا iCloud ذخیره می کنید کسب درآمد نمی کنیم، ما ایمیل یا پیغام های شما را نمی خوانیم تا اطلاعاتی را برای شما به بازار عرضه کنیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 453

به "اپل در حال کار روی موتور جستجوی اختصاصی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "اپل در حال کار روی موتور جستجوی اختصاصی است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در حال کار روی موتور جستجوی اختصاصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید